Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Naposledy na tebe reaguji . Ty, kdy jsi sem přišel na toto fóru , tak jsi akorát věděl , že i Ford má volant a pedály, jak ostatní auta.
A před 8 roky jsem zde já dával odkaz na članek , kde je popsán nový typ dobíjení u fordu, konkrétně doladěný fotkama z Focuse.
Tak běž blít někde jinde.
Od nynějška na tebe nereaguji, ale sebemenší otření tvé čuně o mou osobu, mačkám tlačítko nahlášení.
A před 8 roky jsem zde já dával odkaz na članek , kde je popsán nový typ dobíjení u fordu, konkrétně doladěný fotkama z Focuse.
Tak běž blít někde jinde.
Od nynějška na tebe nereaguji, ale sebemenší otření tvé čuně o mou osobu, mačkám tlačítko nahlášení.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 493
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Baterie
Zde na fóru jsou moderátoři velice aktivní. Zde nějak zaspávají 

M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13496
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
A stale nevies ako to funguje. Mostik neustale usmernuje prud. Napatie urcuje regulator. Ak do rotora nepusti nic, alternator bude mat na vystupe 0.
K tvojim osobnym a nesuvisiacim urazkam: Moderator ti ako prvy pisal, ze trepes. Mam ti dohladat prispevok, kde si si nevedel ani spravit virive klapky?
K tvojim osobnym a nesuvisiacim urazkam: Moderator ti ako prvy pisal, ze trepes. Mam ti dohladat prispevok, kde si si nevedel ani spravit virive klapky?
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13437
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Baterie
Pokud chceš něco dohledat, tak to řeš v patřičném tématu. Tady to nepatří.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Hainz
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12.04.2019 10:57
Re: Baterie
Zdravím, mám dotaz - u Kugy 1.5 z 6/2018 mi nejspíše odchází baterka. Je nějaký důvod proč do auta nedat běžnou baterii (např. Vartu SilverLine) a ne téměř 2x tak dražší EFB? Jen podotýkám, že mám vyndanou pojistku F22, takže "inteligentní dobíjení" se nekoná a systém stabilně dobíjí kolem 14,6V. Tím je odpojen i start-stop. Takže by vlastně neměl být důvod proč tam cpát zbytečně drahou baterii, která beztak po necelých třech letech odešla. Má s tím někdo zkušenost?
Ford Kuga II 1.5 EcoBoost 6/2018
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24596
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
pokud nemas start/stop, nemusis davat drahou baterii, ktera je uzpusobena na caste starty
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
EFB je přizpůsobena pro (násobně) větší počet cyklů (startů), větší nabíjecí proudy a měla by být mechanicky robustnější (napr. silnější desky, separační tkanina). Start/stop by obyčejnou baterii "utyral" (vyčerpal počet cyklů) klidně v řádu několika měsíců.
Čerstvá zkušenost: od Exide stojí EFB baterie cca o 20-25% víc, než jejich Premium.
Čerstvá zkušenost: od Exide stojí EFB baterie cca o 20-25% víc, než jejich Premium.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Hainz
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12.04.2019 10:57
Re: Baterie
Ty cykly chápu, měl jsem za to, že EFB vydrží větší pod-vybití, ale jak to tedy je s těmi většími nabíjecími proudy? Měl jsem za to, že běžná baterie i EFB se nabíjí stejným napětím (14,2 - 14,6V). Teprve až AGM mají možnost vyššího nabíjecího napětí.jenikHK píše: 05.01.2021 08:55 EFB je přizpůsobena pro (násobně) větší počet cyklů (startů), větší nabíjecí proudy...
Ford Kuga II 1.5 EcoBoost 6/2018
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Ještě mě napadlo - Varta má označení svých řad baterií trochu zmatené.
Klasické řady
- Black (základní)
- Blue (střední řada)
- Silver (prémiová zaplavená baterie)
A pro start-stop
Blue Start/Stop - EFB
Silver Start/stop - AGM
Obecně AGM potřebuje pro dobití do 100% o něco vyšší nabíjecí napětí (např. Nabíječka Ctek má režim pro AGM baterie s napětím 14,7V, vs 14,4 pro ostatní), nicmene je otázkou, jak s danou baterií zachází konkrétní BMS, tj. jak jsou nastavené hodnoty napětí pro hraniční vybití a pro nabíjení ve voze. BMS se vlastně snaží držet akumulátor co nejvíce na hranici vybití, aby byl schopen ještě startovat. Jenže to olověné akumulátory zrovna nemusí. Nabíjení akumulátoru je navíc dost odvislé od stylu jízdy, kdy kvůli úsporám CO2 BMS cpe energii (velkými proudy nárazově) do baterie při brzdění (což je další, co olověné akumulátory nemají rády).
Pro takové agresivní nabíjení při rekuperaci (nabíjení pri brzdění motorem) je tak v podstatě dlouhodobě použitelná jen AGM baterie.
EFB je taková levnější alternativa k AGM - prostě vylepšení klasické baterie pro vozy, které sice mají start stop, ale BMS není tak agresivně řízeno.
Klasické řady
- Black (základní)
- Blue (střední řada)
- Silver (prémiová zaplavená baterie)
A pro start-stop
Blue Start/Stop - EFB
Silver Start/stop - AGM
Obecně AGM potřebuje pro dobití do 100% o něco vyšší nabíjecí napětí (např. Nabíječka Ctek má režim pro AGM baterie s napětím 14,7V, vs 14,4 pro ostatní), nicmene je otázkou, jak s danou baterií zachází konkrétní BMS, tj. jak jsou nastavené hodnoty napětí pro hraniční vybití a pro nabíjení ve voze. BMS se vlastně snaží držet akumulátor co nejvíce na hranici vybití, aby byl schopen ještě startovat. Jenže to olověné akumulátory zrovna nemusí. Nabíjení akumulátoru je navíc dost odvislé od stylu jízdy, kdy kvůli úsporám CO2 BMS cpe energii (velkými proudy nárazově) do baterie při brzdění (což je další, co olověné akumulátory nemají rády).
Pro takové agresivní nabíjení při rekuperaci (nabíjení pri brzdění motorem) je tak v podstatě dlouhodobě použitelná jen AGM baterie.
EFB je taková levnější alternativa k AGM - prostě vylepšení klasické baterie pro vozy, které sice mají start stop, ale BMS není tak agresivně řízeno.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 05.01.2021 16:30, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Asi je dobry v BCMI prekodovat typ baterie (mozne rozdilne nabijeci napeti) - kdo to premeri zda je nejaky rozdil ??? 

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9490
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
klidně to přeměřím, ale až budu kupovat novou baterku a to bude tak za 2 roky 

- Hainz
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12.04.2019 10:57
Re: Baterie
Co vím tak AGM se dává snad jen do dieslů. Určitě tam teď mám EFB. Tu nabíječku CTEK mám a používám. Dobíjení dělám v normálním režimu a ne AGM. Kdysi když jsem ji kupoval, tak jsem to řešil a bylo mi řečeno že režim AGM s vyšším nabíjecím proudem je pouze pro ně a pro EFB se používá právě ten normální.
Ford Kuga II 1.5 EcoBoost 6/2018
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Baterie


Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Baterie
Mám dotaz. Řeším baterku na focusu 2013 1,0EB se start/stop. Mám pouze vytaženou pojistku, nic jiného se nedělalo. Auto dobíjí během jízdy 14,6 - 14,7, když dám baterku na nabíječku tak jí nabíječka nabije na 13,1V a tvrdí, že je nabitá (počítám s výměnou baterky), bohužel baterka rychle ztrácí dech a do druhého dne má jen 12,2V.
Teď jde o to, že koupím novou baterku (něco bez start stopu, ale kvalitnější - pokud seženu tak 60Ah Exiqa). Musím tedy něco řešit nebo pouze vyměním baterku a hotovo? Nějak sem nepochopil zda se má nebo nemá resetovat ten BMS nesmysl když je pojistka vytažená.
Teď jde o to, že koupím novou baterku (něco bez start stopu, ale kvalitnější - pokud seženu tak 60Ah Exiqa). Musím tedy něco řešit nebo pouze vyměním baterku a hotovo? Nějak sem nepochopil zda se má nebo nemá resetovat ten BMS nesmysl když je pojistka vytažená.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24596
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
pokud jsi vyndal pojistku, tak BMS nema napajeni a nemuzes ho resetovat 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů