Vadný píst EB 1.6
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Bylo mi řečeno, že si motor podle signálů ze senzorů zreguluje i dobu otevření vstřiku (tedy množství paliva) a klapkou množství vzduchu. Že kvalitnější palivo ten motor podle signálů ze senzorů pozná a upraví směs. Prý jestli chci tankovat 100 oktanový benzín, tak raději jen jednou za čas a do skoro prázdné nádrže, aby se to nenamíchalo s 95kou a ŘJ to správně vyhodnotila. Já fakt nevím, nejsem automechanik, jen co mi bylo řečeno.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13505
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
Pokym sa ti RJ nauci upravit korekcie z 95 okt na 100 to chvilu potrva. A potom tam zas nalejes 100. Takze zas RJ bude chvilu trvat, pokym sa prisposobi.
Nevidim zmysel tam raz za cas naliat 100 oktanov. Motor neomladne ako po kreme proti vraskam.
Nevidim zmysel tam raz za cas naliat 100 oktanov. Motor neomladne ako po kreme proti vraskam.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Vadný píst EB 1.6
LH píše:V servise mi říkali, že by více oktanový benzín ani aditiva nedoporučovali, protože je to sice kvalitnější palivo, ale právě proto ŘJ přepočítá dávku a bude ho tam vstřikovat úměrně méně. Tím bude chudší směs a to zase nepřispívá boji proti LSPI. No a teď si má člověk vybrat.( Já jsem teď někde mezi, beru na Benzině Efectu 95 a dávám VIF, ale jestli je to dobře, to opravdu nevím.)
Vydalo by to na knihu, kdyby se mělo sepsat, co kdo kde erudovaně a z pozice znalce říká.
Já v práci když nevím a někdo chce vědět něco hodně konkrétního, tak mu normálně řeknu, že jen plkám a nebo se prostě domnívám.
V servisu ford se dozvíš akorát, že jiný olej ne(stejně mají sudový běžně úplně jiný, sám jsem jim ho do jednoho autorizáku po sudech svého času vozil. Něco jako tady popisované Paramo/Shell). A teď už i ani lepší benzín ne. Fakt výsměch. Lidi v autorizáku prostě nemají vůbec vlastní názor, nikdo to po nich nechce a hlavně si to ani nepřeje. Je dar z nebes pokud si najdeš machanika, který dokonale ví, co doporučuje a proč. Vozil jsem svého času díly, dejme tomu okruh padesáti servisů a jen do jedné desetiny bych si dal auto. Proto taky jezdím servisovat auta z Prahy do Berouna. Najít člověka, co to nemá jen jako otravnou práci, ale tak trochu i jako osobní záležitost, je problém. V autorizáku se s tím nesetkáš. Takže jejich moudra jedním uchem tam a druhým ven.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Úplný nesmysl. Servisák by si měl dojít na pár hodin do školy, asi studoval původně humanitní oborLH píše:V servise mi říkali, že by více oktanový benzín ...

enjoy: bohužel, máš recht.
stano: dle mého si ECU žádné informace o předstihu nikam nezapisuje. Na čidlo klepání se reaguje okamžitě, bez nějakých změn map. Jinak by to ani nemělo smysl.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Sám bych bral 100 oktanový benzín a ještě přidával VIF (pro klid duše), alespoň podle toho co jsem vyčetl na netu, ale když mi odborník řekne, že by byl opatrný a raději jezdil jen 95ku a 100ku, když už ji chci, tak jen jednou za čas na pročištění soustavy, tak jsem neměl důvod mu nevěřit, říkal jsem si, že ty motory vidí denně, já si jeden koupil a nestačím se divit
.
Tak jo, od teď budu tankovat jen 100 oktanový benzín a ještě přidám VIF. Ono při mnou najetých km/rok je mi úplně jedno jestli mě palivo stojí 30Kč nebo 40Kč, raději ať to má nějaké "+" pro auto.

Tak jo, od teď budu tankovat jen 100 oktanový benzín a ještě přidám VIF. Ono při mnou najetých km/rok je mi úplně jedno jestli mě palivo stojí 30Kč nebo 40Kč, raději ať to má nějaké "+" pro auto.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Vadný píst EB 1.6
Treba Verva 100 je 98 oktan. Takze to tam muzes uplne klidne tankovat a nemusi te trapit zadny odbornik.
Ja to celkem pravidelne stridam, tak cca po trech nadrzich a uz se pomerne vyrazne ujistuju v tom, ze zavru u stojanu oci a budu tomu davat uz jen Vervu 100, i kdyz je o 2 koruny drazsi. Protoze uz si celkem troufnu rict, ze rozdil poznam. Driv jsem rikal, ze je to mozna placebo efekt.
Ja to celkem pravidelne stridam, tak cca po trech nadrzich a uz se pomerne vyrazne ujistuju v tom, ze zavru u stojanu oci a budu tomu davat uz jen Vervu 100, i kdyz je o 2 koruny drazsi. Protoze uz si celkem troufnu rict, ze rozdil poznam. Driv jsem rikal, ze je to mozna placebo efekt.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Délku vstřiku upravuje ŘJ na popud snimače otáček, polohy klapky, čidla vzduchu a hlavně z vyhodnocení lambdy.LH píše:Bylo mi řečeno, že si motor podle signálů ze senzorů zreguluje i dobu otevření vstřiku (tedy množství paliva) a klapkou množství vzduchu. Že kvalitnější palivo ten motor podle signálů ze senzorů pozná a upraví směs. Prý jestli chci tankovat 100 oktanový benzín, tak raději jen jednou za čas a do skoro prázdné nádrže, aby se to nenamíchalo s 95kou a ŘJ to správně vyhodnotila. Já fakt nevím, nejsem automechanik, jen co mi bylo řečeno.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Taky leju vervu. Auto ma nizsi spotrebu az o pul litru a s jejich kartou je sleva kacka na litr. Navic by to melo byt bez lihu.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Vadný píst EB 1.6
Jeden by nekdy rekl, ze hrozne kecas, ale zkratovane palivove cerpadlo me uz pred rokem potkalo 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak jo, benzín by jsme měli, teď co ten olej?
Ing. Jaroslav Černý, CSc. na jiném serveru píše o ACEA zhruba toto:
Neplatí ale, že oleje ACEA A1 jsou méně výkonné či ACEA A5/B5 jsou výkonnější než ACEA A2 nebo A3 . Specifikace ACEA A1/B1 a A5/B5 jsou určené pro moderní a velmi výkonné oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s. Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje ACEA A3.
Podle toho co pán píše(a pan ing. CSc. by to měl opravdu vědět), by tedy mělo být jedno, zda tam dám A1, A5, nebo A3 , (píše v podstatě, že jen pro motory, kde je doporučeno pouze A3 nejsou vhodné A1 a A5). Opačně by to tedy mělo být jedno, místo A1 klidně A5, A3). Jestli to dobře chápu?
Sám jsem zkusil na 200km dát olej 5W30 A3 (ze zoufalství, motor už v tu dobu žral 3/4l na 1000km oleje 5W20 A1 ). Spotřeba oleje se mi s A3 nezměnila (i kdyz jsem si z prvu myslel, že je nižší, ale nebylo to tak. Ještě chvilku po nastartování auto hodně pocukávalo a to se s 5W20 A1 nedělo (říkal jsem si, že asi déle trvá než se olej natlačí do regulace vaček, po zahřátí už nebyl znát rozdíl). Vzhledem k této zkušenosti, jsem jsem si řekl, že A3 už raději nedám. Jenže tady zase někdo píše, že raději A3 ?
Ing. Jaroslav Černý, CSc. na jiném serveru píše o ACEA zhruba toto:
Neplatí ale, že oleje ACEA A1 jsou méně výkonné či ACEA A5/B5 jsou výkonnější než ACEA A2 nebo A3 . Specifikace ACEA A1/B1 a A5/B5 jsou určené pro moderní a velmi výkonné oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s. Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje ACEA A3.
Podle toho co pán píše(a pan ing. CSc. by to měl opravdu vědět), by tedy mělo být jedno, zda tam dám A1, A5, nebo A3 , (píše v podstatě, že jen pro motory, kde je doporučeno pouze A3 nejsou vhodné A1 a A5). Opačně by to tedy mělo být jedno, místo A1 klidně A5, A3). Jestli to dobře chápu?
Sám jsem zkusil na 200km dát olej 5W30 A3 (ze zoufalství, motor už v tu dobu žral 3/4l na 1000km oleje 5W20 A1 ). Spotřeba oleje se mi s A3 nezměnila (i kdyz jsem si z prvu myslel, že je nižší, ale nebylo to tak. Ještě chvilku po nastartování auto hodně pocukávalo a to se s 5W20 A1 nedělo (říkal jsem si, že asi déle trvá než se olej natlačí do regulace vaček, po zahřátí už nebyl znát rozdíl). Vzhledem k této zkušenosti, jsem jsem si řekl, že A3 už raději nedám. Jenže tady zase někdo píše, že raději A3 ?
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vadný píst EB 1.6
jak, zkratuje?ballu píše:Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.

prosím, polopaticky vysvětlit. dík.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Vadný píst EB 1.6
Třeba Robinoil co má svou 98 dovoz Rakousko v něm nemá žádné aditivum,potřebuje vyšší stlačení-kompresi a docela zajímavý článek:ballu píše:Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13505
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
Ja poprosim vysvetlit toto.jarod72pm píše:Třeba Robinoil co má svou 98 dovoz Rakousko v něm nemá žádné aditivum,potřebuje vyšší stlačení-kompresi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Benzín vodiví není, ale při obsahu lihu , který na sebe vodu váže, již tam nějaká vodivost je....petulak píše:jak, zkratuje?ballu píše:Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.![]()
prosím, polopaticky vysvětlit. dík.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů