
Vadný píst EB 1.6
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: Vadný píst EB 1.6
Já doufám že už taky ne 

je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
A tak problem byl jako ostatni? Krouzky na pistech?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: Vadný píst EB 1.6
nevím přesně jaká byla zaváda,měl jsem hodně rozdílný tlaky ve válcích,motor běžel hodně nevyrovnaně a neměl výkon proti tomu jak to jede teď tak hádam že musel mít tak 130koní a ne 180.A potom co jsem vyčetl jsem do toho šel.Při ceně 11000kč za polo motor nemělo cenu něco vymýšlet.
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
To je jasny ale celkove cena bude asi dost vic co pisou ostatni ne? Kazdopadne to mas za sebou a super ze to ted jezdi 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: Vadný píst EB 1.6
jde o to jestli to děláš pro sebe nebo jen to zpravit a rychle prodat.
Já to dělal pro sebe takže to něco stálo
Já to dělal pro sebe takže to něco stálo
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak ctu pri dlouhych zimnich vecerech vlakno o te astre a ikdyz to tam vypada jako extra problem, tak je to stejne jako vsude jinde, toci se tam kolik, asi 10 -15 lidi kteri maji problem? Jsem tedy na 150 strane tak uvidim jak se to bude dale vyvijetV12 píše:phofy :
Doporucil by si niektoremu znamemu Astru 1.4T 92/110 kW MY2016 az MT2017, ked je tu 350 stranove forum o katastrofickych problemoch ???
Odpovedz ANO alebo NIE.
stano :
Dovolim si upresnit Tvoje tvrdenia o LSPI :
Aj Opel to s MY2017.5 a MY2018 prekryva hrubou zaplatou v podobe bezvapenateho oleja. Ale najprv sa tvaril, ze sa nic nedeje. Mechanicky je ten motor totozny s MY2016, ktore kapali a kapu vo velkom. A jedna kardinalna otazka - naco mi je turbo, ked nemozem vyuzit jeho potencial prave v nizkych otackach ??? Prave preto chcem turbo, aby som nemusel radit ako s nejakou japonskou dychavicnou atmosferou, ktora kym nema 5000 rpm, tak sa so soferom vobec nebavi.
Budme radi, ze oproti ostatnym je na tom EB 1.0 veeelmi dobre. Sice za cenu dynamiky o triedu horsej, ako konkurencia, ale vzornou spolahlivostou.


Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Porovnávat počet prodaných aut s 1.6EB s tím kolik je tu na fóru popsaných problémů podle mého tak nějak nedává žádný smysl (nic ve zlém, jen můj názor). Správnější by bylo ptát se , kolik lidí registrovaných zde na fóru má 1.6EB a kolik procent z nich mělo/má problém? Pak jsou zde další lidi, kteří se sice zaregistrovali, protože mají/měli problém, ale "stydí" se to napsat a jenom čtou příspěvky jiných (sám o jednom takovém člověku vím), protože by veřejně přiznali, že buď koupili špatně a někdo je "oškubal" a nebo se k tomu "neuměli" chovat tak, jak tyto motory potřebují, aby vydržely. A to třeba už jen proto, že slepě věří výrobci, který naprogramoval tu zelenou šipku co nabádá k řazení s ohledem na co nejnižší emise a kolikrát úplně nesmyslně s ohledem na životnost motoru. Podle mého názoru je až příliš vyměněných benzínových motorů s turbem v porovnání s atmosférickými motory. Ekologové jásají, že to tolik nesmrdí, výrobci si mnou ruce, že mají zajištěn odbyt, servisy si vydělají a majitelé aut to celé platí 

Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak turbobenzin obecne ma problem diky preplnovani s detonacemi a pak zalezi jak se s tim jaky vyrobce popasuje a jak se mu podari tomu jevu zabranit. Neni to primarne o downsizingu viz 1.0 ktera je asi v pohode a naopak detonace a lspi resi i majitele stcka a mustangu. Jen sem tim chtel rict ze si nemyslim ze 1.6 EB je z principu spatny motor, jako nemusi byt uplne z principu spatny ten 1.4T od Opela. Samozrejme to vypada ze se u techto motoru konstrukteri nepopasovali uplne na vybornou, ale to procento vadnych motoru, resp. tech u kterech vznikne diky tomu totalni destrukce je nizke v poctu celkove vyrobenych motoru.
Prirovnani atm. vs turbo benzin je jako staricky diesel ktery natocil klidne i 700 tis km bez problemu s modernim TDCi kde jsou problemy uz od 150 tis km
Prirovnani atm. vs turbo benzin je jako staricky diesel ktery natocil klidne i 700 tis km bez problemu s modernim TDCi kde jsou problemy uz od 150 tis km

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Jasný, máš pravdu, srovnávat atm. vs. turbo nebyl dobrej nápad. Spíš jsem to myslel z pohledu zákazníka (v mém případě ne příliš spokojeného). Je mi jedno co tam pod tou kapotou je (ať tam klidně myši točí klikou
), ale musí to spolehlivě fungovat. O té 1.0EB jsem zatím nikde nečetl, že by praskaly písty a tak to mělo být i u té 1.6EB a pokud to tak není, tak u Fordu někde udělali chybu.

Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Vadný píst EB 1.6
Hm, od 1800 je to znát dost, zkus seslapnout plyn na atm a na 1.6 EB při 1800. To se nedá srovnávat.LH píše:Bylo by hezké, kdyby to turbo i na benzínu bez problému chodilo od 1800ot jako na dieselu (ono funguje, jen je otázka za jakou cenu,..to všichni vímeV12 píše:phofy :
A jedna kardinalna otazka - naco mi je turbo, ked nemozem vyuzit jeho potencial prave v nizkych otackach ??? Prave preto chcem turbo, aby som nemusel radit ako s nejakou japonskou dychavicnou atmosferou, ktora kym nema 5000 rpm, tak sa so soferom vobec nebavi.). Hold je to potřeba brát tak, jak to je a přizpůsobit tomu jízdu. Já si turbo pochvaluji i za těchto podmínek, hold víc řadím, ale i v pásmu od 3000-4000 ot, je to turbo znát proti atmosféře docela dost (hlavně při předjíždění je to super)
.
edit: za jakou cenu jsem pochopil az ted. Tezko rict, u opla jsem to videl kole 2300 2400 tis otacek/min. Takze cena se mozna neplati jen u nizkych otacek... Ale to psal i Sagic
Naposledy upravil(a) vita_k dne 13.11.2017 16:17, celkem upraveno 2 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadný píst EB 1.6
pozorovali jste nekdy projevy lspi, detonaci, predzapalu pri jizde? Ja nejak nikdy... na par videich - opel - to bylo videt a zrejme citit hodne.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Jak jsem psal do poznatku na 1.5 EB tak ja sem nikdy nic takoveho nezazil. Dost casto zrychluju od cca 1900 otacek, ale tak max na pul plynu, od 2,5 cca klidne na plny plyn a nikdy nic.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Kdyz se podivam na tvuj seznam 80 motoru v UK, tak na prvni pohled je videt ze naprosta vetsina mela HW a SW upravy motoru.V12 píše:Toto asi nie je problem piestov ako takych, ale podla vsetkeho aj olejom s vysokym obsahom vapnika a blbym software v RJ, ktory neobmedzuje plniace tlaky pri nizkych otackach. Nasledok je jasny - LSPI - nahodne predcasne zapaly, ktore casom odfajcia piesty. Asi najznamejsi je po tejto stranke motor Opel 1.4T 92 a 110 kW. Presli na lepsi bezvapenaty olej a situacia sa dramaticky zlepsila.
EDIT:
Pridam este adresu pre citanie na dobru noc :
http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=100&t=7000
Cosi o LSPI :
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
http://www.ukintpress-conferences.com/u ... wjinse.pdf trochu starsie, ale pekne vysvetlena podstata problemu, spominana Astra Turbo je tu este hodne dole (je iba tMPI), nove motory 92 a 110 kW su uz tGDI, cize hlboko v zone LSPI
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... o-ignition
Vyzera to tak, ze to postihuje aj EB2.0 v FFIIIST :
http://www.focusst.org/forum/focus-st-p ... -lspi.html
s nasledkom mne znamych 80 odfajcenych motorov v UK :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1423648729
Downsizing tvrdo narazil na fyzikalno - technologicke moznostiRiesenie sa uz ukazuje, zatial ale iba ako chemicky workaround v podobe bezvapenatych olejov podla normy GM Dexos 1 gen2. Preco prave vapnik v oleji sposobuje LSPI, zatial nikto nevie.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadný píst EB 1.6
Dokonce nektere opravy, pokud jsem to dobre pochopil, zaridily firmy, ktere provedli tuning.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Tlacej tlaky a predstih na hranu a pak se clovek divi, kdyz tomu proste "sklouzne noha ze srazu", no. 

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti