Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 25.08.2017 08:44

Díky za poznatky.

Ještě bych teda přidal jeden. Včera ráno klasika, musel sem chvíli počkat a po celou dobu jízdy se otáčky držely a nějaké extra vibrace cítit nebyly. Jen jednou zhruba nad dvou tisícema, tam se to projevuje nejčastěji, při konstatnim plynu motor dvakrát cuknul jak kdyby opět vynechal válec.

Jednou se to dokonce dělo tak pět vteřin, misfire zase na třetim, a pak zase nic po zbytek cesty...je to haluz :wallbash:
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 25.08.2017 09:46

Bud zapalovanie (sviecka kabel cievka) alebo vstrek. Pripadne ulomeny kabel/pokazeny konektor k nim. Ked mas vymenene cele zapalovanie, skontroluj este aj tak sviecky. Odtrh daj na 1.0mm. A potom skus prehodit napr. prvy a treti vstrek. Ci sa chyba prenesie.
Btw. Do sviecok ti netecie voda/olej?

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 25.08.2017 10:43

Svíčka i cívka jsou nové, kabely zkontrolovali a nic. Cívku jsem i prohazoval a chyba zůstala na třetím. Na vstřik se ještě nesahalo.

Ohledně zatékání nevím, já nic z vrchu neviděl a servis nic neříkal. S tím vstřikem to není špatný nápad.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarod72pm » 25.08.2017 11:06

Pokud tlaky OK a svíčky/kabely/cívka(jiskra) taky OK pak mě napadá palivo+vzduch =bohatost směsi - správná funkce váhy vzduchu nebo co to má i funkce lambda sondy před katem (vyhřívání pokud má) to všechno může mít vliv na houpání otáček/případně zdechnutí motoru a bohatosti směsi - pokud teda to není blbost ??? :nixw:
Špatné signály umí dokonale poplést řidící jednotku motoru.
(ha to bude asi pro ten starší příspěvek/problém)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 25.08.2017 17:09

to váhu nemá.. každopádně to že lambda běhá se podívat bych považoval za základ.
Ten vstřik určitě... Jo kabely a svíčky s tím jsem si užil na starém autě, projevují se v hůře zápalné směsi - se hlavně při nízkých otáčkách pokud se přišlápne plyn tak to zacuká.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 28.08.2017 13:13

A jak je to přesně s těma střikama, jsou nějak vzájemně "propojený"? Protože mi to blbne jak na benzinu, tak na plynu.

Obě lambdy na diagnostice dávaly nějaký napětí, i když ta druhá o dost méně.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od miki21 » 28.08.2017 19:35

Dopiš si do podpisu typ auta a motorizaci... nikdo nebude hledat přízpěvek, kde jsi to kdysi někam napsal. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 29.08.2017 11:25

Doplněno, origo zástavba BRC - motor SYDA. Právě proto, že mi to dělá na benzin i plyn, tak vstřiky zatím v servisu vyloučili.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 23.09.2017 16:38

Tak vyřešeno, u mě to byly lehce ohlé ventily.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 23.09.2017 18:48

Ventily sa len tak neohnu. Dovod je aky? Posunute rozvody? Alebo experti to ohli pri vymene rozvodov?

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 24.09.2017 19:41

To bohužel nevím. Tento servis na autě dělal prvně a jasnou přičinu neobjevil, každopádně všechny neduhy jsou pryč..
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1687
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jemar » 24.09.2017 20:05

Je to jen spekulace, ale třeba už byl motor někdy v minulosti potkaný a na ohnuté ventily se nepřišlo nebo se to neřešilo. Samy od sebe se ventily neohnou, a to ani minimálně.

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 25.09.2017 13:59

Těžko říct - možné je vše, každopádně ve válcích a ani pístech žádný stopy nebyly.
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 29.09.2017 14:28

Mě se ohnulo ventilů už plno. A to dokonce i titanové. Samo nic - to je pravda.
Nějaké příčiny:
- prasklý šroub nastavitelného rozvodového kola, přeskočený rozvoďák, náraz pístu na tvrdo. Ventil přežil.

- vylágrovaná ojnice, vůle na ojnici se tak zvětšil, že píst narážel až do hlavy, píst KO. Ventil přežil.

- prasklá ventilová pružina rozšmelcovaná na 3x. Klínky ventilu byly dokonce fialové. Ventil byl zavírán pouze pístem v 13 tisících otáčkách. Motor si takto odjel více jak jedno kolo, byl sice cítit pokles výkonu, ale bylo to zlato v Těrlicích. Když jsem to otevřel, dlouho jsem tomu nevěřil.. kdyby mě to někdo tvrdil, považoval bych to za nemožné. Ventil se pouze lehce ohnul, otiskl se do kovaného pístu. Stočen na soustruhu a jezdí dál.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

currahee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.07.2017 09:28

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od currahee » 04.10.2017 12:26

Ještě ke kolísání otáček, jinak je vše vyřešeno. Při vyšlápnutí spojky za jízdy otáčky spadnou třeba až k 500 a pak vylítnou nahoru, čím nižší rychlost tím je kolísání kolem volnoběžných menší a pokud auto stojí, tak jsou naprosto stabilní. Nějaký tip?
FoFo II 2009, 2.0 SYDA LPG

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host