Příspěvek
od Jurawood » 29.09.2017 14:28
Mě se ohnulo ventilů už plno. A to dokonce i titanové. Samo nic - to je pravda.
Nějaké příčiny:
- prasklý šroub nastavitelného rozvodového kola, přeskočený rozvoďák, náraz pístu na tvrdo. Ventil přežil.
- vylágrovaná ojnice, vůle na ojnici se tak zvětšil, že píst narážel až do hlavy, píst KO. Ventil přežil.
- prasklá ventilová pružina rozšmelcovaná na 3x. Klínky ventilu byly dokonce fialové. Ventil byl zavírán pouze pístem v 13 tisících otáčkách. Motor si takto odjel více jak jedno kolo, byl sice cítit pokles výkonu, ale bylo to zlato v Těrlicích. Když jsem to otevřel, dlouho jsem tomu nevěřil.. kdyby mě to někdo tvrdil, považoval bych to za nemožné. Ventil se pouze lehce ohnul, otiskl se do kovaného pístu. Stočen na soustruhu a jezdí dál.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC