Vadný píst EB 1.6
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Vadný píst EB 1.6
Hmm bída..., kolik máš km?
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: Vadný píst EB 1.6
183000km jestli se to mu dá věřit
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Vadný píst EB 1.6
Je vás celkem už dost s takovým problémem.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadný píst EB 1.6
Toto asi nie je problem piestov ako takych, ale podla vsetkeho aj olejom s vysokym obsahom vapnika a blbym software v RJ, ktory neobmedzuje plniace tlaky pri nizkych otackach. Nasledok je jasny - LSPI - nahodne predcasne zapaly, ktore casom odfajcia piesty. Asi najznamejsi je po tejto stranke motor Opel 1.4T 92 a 110 kW. Presli na lepsi bezvapenaty olej a situacia sa dramaticky zlepsila.
EDIT:
Pridam este adresu pre citanie na dobru noc :
http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=100&t=7000
Cosi o LSPI :
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
http://www.ukintpress-conferences.com/u ... wjinse.pdf trochu starsie, ale pekne vysvetlena podstata problemu, spominana Astra Turbo je tu este hodne dole (je iba tMPI), nove motory 92 a 110 kW su uz tGDI, cize hlboko v zone LSPI
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... o-ignition
Vyzera to tak, ze to postihuje aj EB2.0 v FFIIIST :
http://www.focusst.org/forum/focus-st-p ... -lspi.html
s nasledkom mne znamych 80 odfajcenych motorov v UK :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1423648729
Downsizing tvrdo narazil na fyzikalno - technologicke moznosti
Riesenie sa uz ukazuje, zatial ale iba ako chemicky workaround v podobe bezvapenatych olejov podla normy GM Dexos 1 gen2. Preco prave vapnik v oleji sposobuje LSPI, zatial nikto nevie.
EDIT:
Pridam este adresu pre citanie na dobru noc :
http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=100&t=7000
Cosi o LSPI :
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
http://www.ukintpress-conferences.com/u ... wjinse.pdf trochu starsie, ale pekne vysvetlena podstata problemu, spominana Astra Turbo je tu este hodne dole (je iba tMPI), nove motory 92 a 110 kW su uz tGDI, cize hlboko v zone LSPI
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... o-ignition
Vyzera to tak, ze to postihuje aj EB2.0 v FFIIIST :
http://www.focusst.org/forum/focus-st-p ... -lspi.html
s nasledkom mne znamych 80 odfajcenych motorov v UK :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1423648729
Downsizing tvrdo narazil na fyzikalno - technologicke moznosti

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
V12: diky za pekne informace.
Podle info po netu LSPI postihuje hodne motoru co maji GDI + turbo. Nejhorsi na tom efektu je ze se deje temer nahodne a je tedy tezke mu predchazet.
Prikladam peknou "rozborku" toho co je v EcoBoostu 1.6
http://dsportmag.com/the-tech/ford-ecob ... ion-ccvtc/
Pisty tam hodne chvali. Jsou pry hypereutecticke a mohou vydrzet slusnou naloz.
Ale samo. pripadne detonace odprasknou vsechno, i kovane jdou kukat.
Pokud jim clovek bude verit, tak je to jen dalsi argument k tomu, ze pricina je v detonacich.
Podle info po netu LSPI postihuje hodne motoru co maji GDI + turbo. Nejhorsi na tom efektu je ze se deje temer nahodne a je tedy tezke mu predchazet.
Prikladam peknou "rozborku" toho co je v EcoBoostu 1.6
http://dsportmag.com/the-tech/ford-ecob ... ion-ccvtc/
Pisty tam hodne chvali. Jsou pry hypereutecticke a mohou vydrzet slusnou naloz.
Ale samo. pripadne detonace odprasknou vsechno, i kovane jdou kukat.
Pokud jim clovek bude verit, tak je to jen dalsi argument k tomu, ze pricina je v detonacich.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadný píst EB 1.6
Ano, je to tak, len doplnim, ze cim mensi objem, tym vacsia pravdepodobnost LSPI. Pritom riesenie existuje a dokonca velmi jednoduche, problem je v tom, ze popiera zmysel turbo downsizingu. Spociva v raznom obmedzeni boostu a davok paliva v nizkych otackach. Vysledkom je potom cisto atmosfericky prejav motora, ktory sice turbo ma, ale prave v nizkych otackach ho prakticky nepouzije. Toto nehra do kariet bruselskym ekoteroristom, pretoze s takto naladenym motorom sa neda jazdit rezimom 2000/90, pretoze staci co len miernejsi kopcek na tempomate a motor ma uz vysoky boost. Nuz a bez boostu maly objem tahat nebude, treba podradit a sme doma - vir v nadrzi, vysoke emisie a amok ekologov.
Z tohto pohladu je mazdacky Skyactive priam genialny - atmosfericky dvojliter so 190 Nm uz od 1800 otacok bez rizika LSPI, bez zloziteho a chulostiveho turba. Menej genialne je potom poskladanie prevodov pre G120, G160 ich uz ma podstatne lepsie. Pocin Fordu v podobe atmosferickeho 1.1 litra je naopak uplne mimo, ten motor sa hodi akurat tak do kosacky, alebo motokary. Aj na relativne lahku Fiestu je zufalo slaby, kym nie je na redline.
Z tohto pohladu je mazdacky Skyactive priam genialny - atmosfericky dvojliter so 190 Nm uz od 1800 otacok bez rizika LSPI, bez zloziteho a chulostiveho turba. Menej genialne je potom poskladanie prevodov pre G120, G160 ich uz ma podstatne lepsie. Pocin Fordu v podobe atmosferickeho 1.1 litra je naopak uplne mimo, ten motor sa hodi akurat tak do kosacky, alebo motokary. Aj na relativne lahku Fiestu je zufalo slaby, kym nie je na redline.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
S tím nezbývá než souhlasit. Po tom co jsem vše o LSPI přečetl jsem po opravě auta zvažoval zda ten EB raději neprodat a nepořídit atmosféru, nakonec jsem se rozhodl tomu dát ještě šanci. Jen se teď po opravě k autu chovám tak, že otáčky nenechávám padnout pod 2000 vůbec a i těch 2000 otáček mám s opravdu lehkou nohou na plynu. Na plyn šlapu až od 2500 výše. Pokud je potřeba výkon a mám otáčky mezi 2000-2500, tak radši podřadím. Žádné dramatické zvýšení spotřeby vzhledem k tomu, že to teď netrápím v nízkých otáčkách a neposlouchám ty přiblblý zelený šipky jsem nezaznamenal. Dá se polemizovat o vzrůstu spotřeby, tak kolem 0,2l na 100km (jestli vůbec), což v porovnání s cenou případné opravy od LSPI zničeného motoru není nic. Jsem zvědav jak dlouho ten opravený motor teď vydrží.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak tak, delas dobre. Ja takhle jezdim i s 2.5T i kdyz ta to opravdu nepotrebuje, proste jen radeji ...
Hodne bych si vybiral typ oleje a svicky davat zasadne jen ty co tam patri. Plus nebrat levnej benzin (oktany nikdy nevis ...). Uz je to proste vsechno moc vyoptimalozovane na hranu.
Hodne bych si vybiral typ oleje a svicky davat zasadne jen ty co tam patri. Plus nebrat levnej benzin (oktany nikdy nevis ...). Uz je to proste vsechno moc vyoptimalozovane na hranu.

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6871
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Vadný píst EB 1.6
Takze tenhle problem by mel byt i tech malych objemu(0,9) od forda, ale ja zatim zaznamenal tenhle problem jen u 1,6? To je upravenej motor narozdil od 0,9, ktera s tim uz pocita?V12 píše:Ano, je to tak, len doplnim, ze cim mensi objem, tym vacsia pravdepodobnost LSPI.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadný píst EB 1.6
Netusim.
Videl som graf vykonu a krutiaku pre Ecoboosty 1.6, kde bola poznamka Knock Enabled, maximum krutiaku mali uz od 1500 otacok.
Nieco taketo :

V grafoch od Bluefinu ale ma tento motor 240 Nm az kdesi okolo 2200 otacok, co je o 700 viac. Je mozne, ze prve 1.6EB boli naozaj naladene na strmsi priebeh krutiaku, ale po zisteni, ze im praskaju piesty ich ladia inak. Nuz a ked sa ten motor dostane do ruk garazovemu tunerovi a ten ho odbrzdi, vypne Knock sensor, vysledok je jasny - LSPI a piesty v kybli.
Litrovy EB ma uplne inak riesenu hlavu, je dost mozne, ze prave vdaka tomu je voci LSPI imunny. Pokial je to tak a to konstrukcne riesenie nebolo zvolene z dovodu LSPI (co asi nie, tento jav nie je dodnes dokonale preskumany), klobuk dole pred konstruktermi.
Odrovnat sa ale da aj 1.0EB 92 kW, ked sa trochu chce. O jednom pripade viem, nie je to ale chyba Fordu ako takeho, ale majitela, chipoval mu to nejaky vtak na 180 koni. Jazdil az 2 mesiace, potom z druheho valca vyletela ojnica. Docela uctyhodny vykon na motor so seriovym hardware.
Videl som graf vykonu a krutiaku pre Ecoboosty 1.6, kde bola poznamka Knock Enabled, maximum krutiaku mali uz od 1500 otacok.
Nieco taketo :

V grafoch od Bluefinu ale ma tento motor 240 Nm az kdesi okolo 2200 otacok, co je o 700 viac. Je mozne, ze prve 1.6EB boli naozaj naladene na strmsi priebeh krutiaku, ale po zisteni, ze im praskaju piesty ich ladia inak. Nuz a ked sa ten motor dostane do ruk garazovemu tunerovi a ten ho odbrzdi, vypne Knock sensor, vysledok je jasny - LSPI a piesty v kybli.
Litrovy EB ma uplne inak riesenu hlavu, je dost mozne, ze prave vdaka tomu je voci LSPI imunny. Pokial je to tak a to konstrukcne riesenie nebolo zvolene z dovodu LSPI (co asi nie, tento jav nie je dodnes dokonale preskumany), klobuk dole pred konstruktermi.
Odrovnat sa ale da aj 1.0EB 92 kW, ked sa trochu chce. O jednom pripade viem, nie je to ale chyba Fordu ako takeho, ale majitela, chipoval mu to nejaky vtak na 180 koni. Jazdil az 2 mesiace, potom z druheho valca vyletela ojnica. Docela uctyhodny vykon na motor so seriovym hardware.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 200
- Registrován: 14.04.2011 14:22
- Bydliště: Středočech
Re: Vadný píst EB 1.6
V12 a s 1,5 EB je to jak?
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Tyhle informace musis brat pouze jako obecne.
V12 dost pausalizuje a uz vubec bych do toho nemichal tuning.
[Zajimalo by me kolik firem bude na tehle preslechtenych jednotkach schopno opravdu dobre namapovat/nakalibrovat vsechny mozne stavy (prehrati motoru, horsi benzin, vedro, ...)]
Obecne vsechny dnesni motory s malym objemem nafoukane na velke kroutaky
(pokud mozno od 1000 ot./min)
a s primym vstrikem (dnes uz vsechny) timto fenomenem mohou trpet.
Jestli tim skutecne ten ktery model trpi a v jake mire je velmi tezke rici, pokud je vyskyt
toho problemu maly. A to u Fordu, na rozdil napr. od zmineneho Opelu, je.
To, ze se potka par motoru z tisicu kterym odejde pist, jeste neznamena, ze ten motor jasne
a prokazatelne trpi fenomenem LSPI.
V12 dost pausalizuje a uz vubec bych do toho nemichal tuning.
[Zajimalo by me kolik firem bude na tehle preslechtenych jednotkach schopno opravdu dobre namapovat/nakalibrovat vsechny mozne stavy (prehrati motoru, horsi benzin, vedro, ...)]
Obecne vsechny dnesni motory s malym objemem nafoukane na velke kroutaky
(pokud mozno od 1000 ot./min)
a s primym vstrikem (dnes uz vsechny) timto fenomenem mohou trpet.
Jestli tim skutecne ten ktery model trpi a v jake mire je velmi tezke rici, pokud je vyskyt
toho problemu maly. A to u Fordu, na rozdil napr. od zmineneho Opelu, je.
To, ze se potka par motoru z tisicu kterym odejde pist, jeste neznamena, ze ten motor jasne
a prokazatelne trpi fenomenem LSPI.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadný píst EB 1.6
EB 1.6 problem ma, to je iste. Stale je to ale problem podstatne mensi, ako spominany Opel 1.4T. Takisto ma problem aj ST EB 2.0 184 kW, uz sa cosi pise aj o 2.3EB v Mustangoch, kde to LSPI na 100% je.
EB 1.5 je postaveny na baze 1.0EB, takze je pravdepodobne, ze tieto problemy mat nebude. Uvidime, buducnost ukaze. Zatial je to ale vcelku OK.
EB 1.5 je postaveny na baze 1.0EB, takze je pravdepodobne, ze tieto problemy mat nebude. Uvidime, buducnost ukaze. Zatial je to ale vcelku OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Ja to tu asi prestanu cist. Kdyz jsem mel 1.6 tdci tak se tu strasilo turbem, egrem a dpf. Kdyz to zahodim a koupim 1.6 EB tak zas se strasi detonacemi a praskani pistu. Prodam vse a budu jezdit vlakem 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9497
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6




Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Tomáš Kubec a 0 hostů