Problém s otáčkami

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 20.04.2017 22:35

vitr73 píše:ted jsem jeden z roku 99 rozloupnul..a stacilo zase napruzit ty 2 kontakty a uz zase funguje bez problemu...kuk okem jsem koukal na ty 2 odporove drahy a nic jim neni..zrejmne jsou tvrdsi nez ty plisky...
Nestaci. Na mojom vsetko vyzeralo OK, ale blbol.

Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Jirik 1.8 » 20.04.2017 23:18

Petulak: Ok dík, tak se stavím ve fordu. Je fakt, že ta cena za ten z druhovýroby je podezřelá :D
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vitr73 » 21.04.2017 14:52

co je na cene 490kc podezrele? jde koupit klidne i za 263kc neznackovej....mne to za kousek plastu,dva plisky a konektor prijde az az drahe...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Jirik 1.8 » 21.04.2017 20:51

No ještě než se rozhodnu, tak jsem zkusil to dneska rozdělat, vyčistil dráhy a uvidíme co to bude robit. Pokud se to vrátí, jde se pro novej.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vitr73 » 22.04.2017 09:25

opatrne napruz ty 2 plisky...ale jen o trochu..a koukni jak vypadaj na konci..jestli tam jsou jeste ty zobacky....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od whiteraven » 22.04.2017 18:10

Čaute. Keďže po založení novej témy mi ju admin zatvoril(čo mu kvitujem), rozhodol som sa svoj problém popísať sem. Rodičom som pred cca 2 rokmi pomohol kúpiť FoFo mk1 rv.99 1.6 . Teraz nastala tá chvíľa, keď auto malo navštíviť STK+EK. STK v pohode, no keďže som nedal EK, tak ani STK nevyšla. Dôvod, na voľnobeh trocha vyššie HC(vraj je to tesne nad hranicou). Vysvetlenie by bolo možno v tom, že auto jazdí na strašne krátke vzdialenosti... Vo vyšších otáčkach je vraj všetko v poriadku. Další problém (a druhá vec, kvoli ktorej to neprešlo) sa však vyskytol ten, že voľnobeh sa drží na 800RPM (riadiaca jednotka naozaj tvrdí, že tieto otáčky aj chce mať.). Tak som dnes vymenil sací filter, sviečky, olej je nový pár stoviek KM, vyčistil som voľnobežný ventil, MAF senzor (pod tým som aj vymenil O krúžok), no motor si stále drží 800RPM voľnobeh. Keď zošliapnem plyn, a povolím pedál zas do voľnobehu, otáčky sa prepadnú kamsi ku 700... tam chvílku držia, na cca behom 2 - 3 minút sa motor vráti ku chodu na 800RPM a to veľmi postupne. Hadička odvetrávania klukovky bola menená 2 roky dozadu. Skúšal som postupne vždy len jedno odpojiť: klep senzor, váhu vzduchu, čidlo teploty, potenciometer škrtiacej klapky, čidlo tlaku posilovača, avšak nepodarilo sa mi nasimulovať nič vyhovujúce. Skúsil som vymeniť z môjho combika aj ten ventil volnobehu, no stále som na začiatku. Budem rád za každý tip/radu. Pripájam namerané hodnoty cez fordiag (hodnota dole je manuálne pridaný pid desired_idle_RPM). Čo tomu motoru chýba ku šťastiu v nižších otáčkach?
Tu sú linky na obrázky:
https://drive.google.com/open?id=0Bymvn ... kVTN2RYbjA
https://drive.google.com/open?id=0Bymvn ... 0E4VXQ4eDA
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 22.04.2017 19:47

Čo tomu motoru chýba ku šťastiu v nižších otáčkach?

nic, má mít 730 + - 5%. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od whiteraven » 22.04.2017 21:18

No veď to, keď dobre rátam, horná hranica tejto tolerancie je 766,5 otáčok... preto sa pýtam, čo mu chýba ku šťastiu, keď na tých 730(na ktoré klesne po žošliapnutí a uvolnení plynu) nechce ostať... čo ho núti postupne pomaly vystúpať späť k 800?
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 23.04.2017 08:44

to, nemáš nic jiného na práci?
že, řešíš + - 50 otáček!! :dih: :dih:
někdo má 1000, někdo 600. někdo 800. tak, bud rád, že jsi " uprostřed" !! :mrgreen: :mrgreen:
Fotečky m 005.jpg
Fotečky m 005.jpg (17.68 KiB) Zobrazeno 3282 x
mě, stačí tolik. :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od whiteraven » 23.04.2017 09:46

Inu, neriešil by som to, keby to neriešil mechanik na EK :) a z druhej strany keďže chcem mať to auto v poriadku, rád by som našiel a pochopil príčinu tohoto chovania :)
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 23.04.2017 10:01

Ze kvoli 800 otackam na volnobehu nepreslo sa mi nezda. Ja mam tiez vzdy viacej a nie je problem. V protokole to sice je napisane, ale asi to nie je dovod na vyhodenie. Ty si nepresiel kvoli nespalenym uhlovodikom. Co mohlo byt sposobene problemom so zapalovanim (sviecky kable cievka). Moze to robit aj bordel na svieckach, spalovacom priestore a vyfuku, ked jazdi kratke trasy. Treba zohriat olej a prebehnut auto po dialnici/okreske pod plynom cez 3500otacok zopar kilometrov.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vladka1 » 24.04.2017 12:13

Bych odpojil baterku, znova naučil ŘJ (nastartovat, 3 minuty na volnoběh, 2 minuty 1200 otáček, pak ca 10 km střídat režimy jízdy ve všech otáčkách, včetně vytočení do omezovače)
Pak bych svižnějí jízdou vypálil karbony/ vyhnal pavouky z výfuku - kompletně zahřátý motor tj. minimálně 10 minut jízdy, a pak na plný kotel vyjet např. dlouhý kopec na dálnici.

Pokud se to nezmění, tak bych šel po zapalování tj. svíce kabely cívka, bohatosti směsi (přední lambda?) a nakonec po katu... Na emise údajně dost pomůže přidal lihobenzín, pak snad projde i bez katu...

Otáčky bych neřešil, ber to jako vlastnost motoru ;) Jinak se z toho můžeš osypat, vyměníš půl auta a bude to furt stejný...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od vitr73 » 25.04.2017 16:34

:D :D ..nekde vadi ze to drzi 800 volnobeh..a co mne to dalo upravovani aby to drzelo 800 a ne 700..aby volnobeh nebyl tak neklidnej..podle mne :D :D :palec_nahoru:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Jirik 1.8 » 25.04.2017 18:45

vitr73: Tak to vyčištění nepomohlo, dokonce jsem napružil ty kontakty, jak jsi říkal, ale je to horší, auto si dokonce začalo samo přidávát otáčky při zařazené rychlosti a jak vyřadím už to letí nahoru. Takže výměna proběhne.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.

kubikula78
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18.07.2011 12:49

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kubikula78 » 04.05.2017 13:59

Ahoj,zkusím se zeptat tady,už si nevím rady.

Focus 1,6 74kW, občas při jízdě chcípne na vlonoběh. Jedu, vyhodím kvalt,otáčky padnou na cca 200 a chcípne.Vypnu zapalování,nastartuju a volnoběh perfektní. Vždy s ohřátým motorem.
Svíčky nové Motorcraft,kabely nové Motorcraft,volnoběžná ventil OK (po odpojení motor chcípne), klapka vyčištěná. Po výměně kabelů se to zlepšilo,ale problém úplně nezmizel. Neví někdo kam ještě se podívat? Díky.

Kuba.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti