Jak efektivně zahřát motor TDDi

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Jak efektivně zahřát motor TDDi

Příspěvek od zewl » 06.09.2007 08:13

Mozna je to blbost, ale zajimalo by me, jak efektivne v zime zahrivat TDDi motor (samozrejme myslim jizdou). Je mi jasne, ze cim vyssi otacky, tim se rychleji zahreje, ale prece jenom se studeny motor nema tocit. Zas kdyz pojedu kolem 1500 otacek, tak se motor zahriva pomalu. Myslite, ze idealni otacky pro zahrati jsou tam, kde spina turbo? Mam diesela poprve v zivote, predtim jenom benzin a chci pro jeho zivotnost udelat maximum. Diky
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 06.09.2007 08:31

Zalezi na tom, jaka je zima. Rozhodne by se nemel nemel motor stvat hned po startu, kdy ma jeste studeny olej a nemaze oprimalne. To, ze chladici kapalina je za provozu jeste studena, nemusi vsak znamenat, ze olej je stejne studeny – ohriva se rychleji. Hlavne bych studeny motor nenutil do velkeho zatizeni momentem – velkeho plynu, ani do moc vysokych otacek. Po par munitach jizdy bych jel uz normalne. Otacky v oblasti max. kroutaku. Vnitrek motoru a olej se ohreje pomerne rychle, chladici kapalina pomaleji.
Nevidim zadny smysl v umyslnem cilenem zahrivani motoru. Dulezite je, nenicit motor v extremnich rezimech, zvlast pokud nema jeste teplotu v normalu.
Naposledy upravil(a) Jiri02 dne 06.09.2007 21:46, celkem upraveno 1 x.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 06.09.2007 08:36

jde mi totiz o to, ze kazdy den jezdim do prace 18 km (dalnice). A chci, aby byl tudiz motor co nejdrive zahraty, aby se i zahraty jeste stacil aspon trosku protahnou :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 06.09.2007 12:42

Jakmile zacne byt tepla voda tak nad 50°C, uz bys mohl protahovat. Olej je teplejsi. Otazkou je, jak je teplomer cejchovany. IMHO az se rucicka vzrazne pohne, bude olej uz teply.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 06.09.2007 12:43

Já osobně dokud nemám motor ohřátej podle ukazatele,tak točim od 1500 do 2000,možná lehce přes.Pod 1500 mě to bolí,to se mu moc nelíbí a víc jak ty dva asi taky ne.Jinak lehkou nohu a topit taky vehementně začínám až po ohřátí.Ale když jedu s přítelkyní nebo tak tak topim.Jinak ne...A snad to má nějakej výsledek,že ten motor neodvařim.Když vidim některý umělce....v zimě veme za oktávku,čoud od vejfuku,tak se mi hrnou slzy do očí :cry:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 06.09.2007 12:47

RopakKota píše:Já osobně dokud nemám motor ohřátej podle ukazatele,tak točim od 1500 do 2000,možná lehce přes.Pod 1500 mě to bolí,to se mu moc nelíbí a víc jak ty dva asi taky ne.Jinak lehkou nohu a topit taky vehementně začínám až po ohřátí.Ale když jedu s přítelkyní nebo tak tak topim.Jinak ne...A snad to má nějakej výsledek,že ten motor neodvařim.Když vidim některý umělce....v zimě veme za oktávku,čoud od vejfuku,tak se mi hrnou slzy do očí :cry:
za sluzebni oktavku bych nebrecel :wink:

Ale asi tak jako ty s tim ohrivanim motoru. Ale v aute topim od zacatku. Mam displej, kde je teplota standartne nastavena na 22 stupnu a vic neresim. Na plyn vic neslapu, dokud neni rafika teploty svisle vzhuru. Ale nez takhle nabehne, tak to bude ted trvat dyl a dyl, tak se ptam, jak se to da urychlit...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 06.09.2007 13:04

zewl píše:Ale nez takhle nabehne, tak to bude ted trvat dyl a dyl, tak se ptam, jak se to da urychlit...
Motor se hreje mechanickymi ztratami a ztratami ze spalovani. Podle toho, jak Te zajima nizka spotreba, tak cilene urychleni ohrivani to neni nic pro Tebe. Stehnak tu psal, ze ve Finsku, kde pracuje, ma v motoru zadelane elektricke ohrivatko zapojovane kabelem na zasuvku externiho zdroje proudu pro ten ucel. Tam, na rozdil od nas, v zime poradne mrzne. Tak tudy by vedla cesta i pro Tebe: rano nastartujes ohraty motor a hned topis...
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 06.09.2007 13:09

hmm, takze v podstate tomu nemuzu nijak pomoct stylem jizdy.
PS: me nezajima extra nizka spotreba, jen me bavi s tim experimentovat :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 06.09.2007 20:57

zewl píše:hmm, takze v podstate tomu nemuzu nijak pomoct stylem jizdy.
PS: me nezajima extra nizka spotreba, jen me bavi s tim experimentovat :wink:
Nejšetrnější způsob zahřívání motoru je v praxi vlastně nejpomalejší. Klidná jízda. U mě 1500-2500.
Hlavně si ale nemysli, jak se tu někde psalo, že se studeným motorem nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, aby nemusel dát při nájezdu na dálnici trošku více plynu. To by bylo neprodejné vozidlo.
Já myslím, že tak v půlce cesty to už můžeš bez výčitek "rozbalit".
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 06.09.2007 21:17

Ráno nastartuju a hned jedu.Je to o tom jak kdo odkud vyjíždí,když ty najíždíš na dálnici,tak tam hoď 100 na pětku a jeď.Až se rafička ustálí na půlce,tak to rozbal.Tak to dělám já.Jinak topím tak 2 km rozjezdu z domova.Rafička je ještě na začátku
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 07.09.2007 00:42

No neviem ci je olej teplejsi ako voda. Mam na ST-cku oba budiky a voda je urcite skor tepla ako olej. A podla budickov viem kedy mu uz mozem brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 07.09.2007 08:34

staroch píše:...nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, ....
nad timto jsem se fakt zasmal :lol:

jinak delam to jak ty, jezdim cca. 1500-2000 otacek, nez mi rafika stoji svisle vzhuru (jako ta rafika na palubovce, ne na sedacce :wink: )

diky za nazory
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 07.09.2007 08:50

zewl píše:
staroch píše:...nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, ....
nad timto jsem se fakt zasmal :lol:

jinak delam to jak ty, jezdim cca. 1500-2000 otacek, nez mi rafika stoji svisle vzhuru (jako ta rafika na palubovce, ne na sedacce :wink: )

diky za nazory
Rafika na sedačce ti ukazuje pořád na koberec. To by si nikam nedojel :lol: :lol:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 07.09.2007 15:41

silverwolf píše:[Rafika na sedačce ti ukazuje pořád na koberec. To by si nikam nedojel :lol: :lol:
To asi podle tlaku kapaliny...
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 07.09.2007 15:52

ano ten tlak kapaliny zevnitr je velice dulezity aspekt :wink: Taky tlak v ridici jednotce je dulezity...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů