Jak efektivně zahřát motor TDDi
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Jak efektivně zahřát motor TDDi
Mozna je to blbost, ale zajimalo by me, jak efektivne v zime zahrivat TDDi motor (samozrejme myslim jizdou). Je mi jasne, ze cim vyssi otacky, tim se rychleji zahreje, ale prece jenom se studeny motor nema tocit. Zas kdyz pojedu kolem 1500 otacek, tak se motor zahriva pomalu. Myslite, ze idealni otacky pro zahrati jsou tam, kde spina turbo? Mam diesela poprve v zivote, predtim jenom benzin a chci pro jeho zivotnost udelat maximum. Diky
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Zalezi na tom, jaka je zima. Rozhodne by se nemel nemel motor stvat hned po startu, kdy ma jeste studeny olej a nemaze oprimalne. To, ze chladici kapalina je za provozu jeste studena, nemusi vsak znamenat, ze olej je stejne studeny – ohriva se rychleji. Hlavne bych studeny motor nenutil do velkeho zatizeni momentem – velkeho plynu, ani do moc vysokych otacek. Po par munitach jizdy bych jel uz normalne. Otacky v oblasti max. kroutaku. Vnitrek motoru a olej se ohreje pomerne rychle, chladici kapalina pomaleji.
Nevidim zadny smysl v umyslnem cilenem zahrivani motoru. Dulezite je, nenicit motor v extremnich rezimech, zvlast pokud nema jeste teplotu v normalu.
Nevidim zadny smysl v umyslnem cilenem zahrivani motoru. Dulezite je, nenicit motor v extremnich rezimech, zvlast pokud nema jeste teplotu v normalu.
Naposledy upravil(a) Jiri02 dne 06.09.2007 21:46, celkem upraveno 1 x.
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Já osobně dokud nemám motor ohřátej podle ukazatele,tak točim od 1500 do 2000,možná lehce přes.Pod 1500 mě to bolí,to se mu moc nelíbí a víc jak ty dva asi taky ne.Jinak lehkou nohu a topit taky vehementně začínám až po ohřátí.Ale když jedu s přítelkyní nebo tak tak topim.Jinak ne...A snad to má nějakej výsledek,že ten motor neodvařim.Když vidim některý umělce....v zimě veme za oktávku,čoud od vejfuku,tak se mi hrnou slzy do očí 

- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
za sluzebni oktavku bych nebrecelRopakKota píše:Já osobně dokud nemám motor ohřátej podle ukazatele,tak točim od 1500 do 2000,možná lehce přes.Pod 1500 mě to bolí,to se mu moc nelíbí a víc jak ty dva asi taky ne.Jinak lehkou nohu a topit taky vehementně začínám až po ohřátí.Ale když jedu s přítelkyní nebo tak tak topim.Jinak ne...A snad to má nějakej výsledek,že ten motor neodvařim.Když vidim některý umělce....v zimě veme za oktávku,čoud od vejfuku,tak se mi hrnou slzy do očí

Ale asi tak jako ty s tim ohrivanim motoru. Ale v aute topim od zacatku. Mam displej, kde je teplota standartne nastavena na 22 stupnu a vic neresim. Na plyn vic neslapu, dokud neni rafika teploty svisle vzhuru. Ale nez takhle nabehne, tak to bude ted trvat dyl a dyl, tak se ptam, jak se to da urychlit...
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Motor se hreje mechanickymi ztratami a ztratami ze spalovani. Podle toho, jak Te zajima nizka spotreba, tak cilene urychleni ohrivani to neni nic pro Tebe. Stehnak tu psal, ze ve Finsku, kde pracuje, ma v motoru zadelane elektricke ohrivatko zapojovane kabelem na zasuvku externiho zdroje proudu pro ten ucel. Tam, na rozdil od nas, v zime poradne mrzne. Tak tudy by vedla cesta i pro Tebe: rano nastartujes ohraty motor a hned topis...zewl píše:Ale nez takhle nabehne, tak to bude ted trvat dyl a dyl, tak se ptam, jak se to da urychlit...
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- staroch
- Zkušený
- Příspěvky: 1100
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Nejšetrnější způsob zahřívání motoru je v praxi vlastně nejpomalejší. Klidná jízda. U mě 1500-2500.zewl píše:hmm, takze v podstate tomu nemuzu nijak pomoct stylem jizdy.
PS: me nezajima extra nizka spotreba, jen me bavi s tim experimentovat
Hlavně si ale nemysli, jak se tu někde psalo, že se studeným motorem nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, aby nemusel dát při nájezdu na dálnici trošku více plynu. To by bylo neprodejné vozidlo.
Já myslím, že tak v půlce cesty to už můžeš bez výčitek "rozbalit".
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.
- Partizan
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Rafika na sedačce ti ukazuje pořád na koberec. To by si nikam nedojelzewl píše:nad timto jsem se fakt zasmalstaroch píše:...nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, ....![]()
jinak delam to jak ty, jezdim cca. 1500-2000 otacek, nez mi rafika stoji svisle vzhuru (jako ta rafika na palubovce, ne na sedacce)
diky za nazory


Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů