Cukání motoru a jiné..
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
Ne spetl jsem se byl to Divinol 5w-30. Ok klidně Formula F, ale proč ne radši ten 5W-40? Za velkých teplot by měl mazat lépe ne? Nebo v čem může být naopak horší?
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24622
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Cukání motoru a jiné..
pred statickou regeneraci chyby v PCM jen z DPF (P2452, P2456 a P242F), v DPF tlak 16,6kPa
staticka regenerace probihala normalne do 80% (otacky drzely 3000), pak otacky klesly pod 2000 a auto se je snazilo zvysit, pokazde pri prekroceni 2000 nasledoval pokles ... pri 90% regenerace spadla
po regeneraci je tlak 83,3kPa
-------------------------------------------------
to padani otacek se mi nelibi, bude to necim jinym nez DPFkem
staticka regenerace probihala normalne do 80% (otacky drzely 3000), pak otacky klesly pod 2000 a auto se je snazilo zvysit, pokazde pri prekroceni 2000 nasledoval pokles ... pri 90% regenerace spadla
po regeneraci je tlak 83,3kPa
-------------------------------------------------
to padani otacek se mi nelibi, bude to necim jinym nez DPFkem
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a jiné..
ty hodnoty vysoke
novy DPF 80- 150 Pa
dobry 200- 900 Pa
zaneseny 1,5 - 4 kPa
hodnoty jsou orientacni a pochazi z nasich mereni , ani ford neuvadi jake hodnoty maji byt spravne a jake spatne .
v poslednich dvou pripadech jsem regeneraci nedelal ale jel jsem delsi trasu a zkousel stale chyby mazat a hlidal jsem si tlak a teplotu filtru spolecne s ujetou vzdalenosti od regenerace .
novy DPF 80- 150 Pa
dobry 200- 900 Pa
zaneseny 1,5 - 4 kPa
hodnoty jsou orientacni a pochazi z nasich mereni , ani ford neuvadi jake hodnoty maji byt spravne a jake spatne .
v poslednich dvou pripadech jsem regeneraci nedelal ale jel jsem delsi trasu a zkousel stale chyby mazat a hlidal jsem si tlak a teplotu filtru spolecne s ujetou vzdalenosti od regenerace .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
Foki, takže to znamená, že můj DPF je total zacpanej? Už když jsme regeneraci ukončili, tak mi bylo divné, že tlak po je mnohem větší než před..a to jsem ještě neznal správné hodnoty, které jsou o řád jinde..
Každopádně po té asi tedy neúspěšné stat regeneraci auto opět občas cuká a přijde mi, že má menší tah. Bohužel bluetooht ELM327, co jsem si levnou pořídil mi s Torque chce číst asi jen 3 hodnot a nejsou tam vůbec položky spojené s EGR, tlakem v DPF atd..
Doporučíte někdo ford origo diagnostiku v Praze či kolem?

Doporučíte někdo ford origo diagnostiku v Praze či kolem?
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24622
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Cukání motoru a jiné..
nebo spatne cidlo ... zkusil bych prodejce, co s tim delat ...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Bozda: položky s DPF umí. Pošlu přes SZ.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
Ahoj,
takže po delší době zase update. Nakonec se skutečně prokázalo, že cukání motoru je způsobeno nemožností správně regenerovat z důvodu hodně zacpaného DPF filtru. Diagnostika ukazovala v idle asi 5-8 kPa diff tlaku, v tahu to šlo i na 80kPa...
Nechal jsem tedy propálit/pročistit profesionálně u DPF engeneering. Technik říkal, že to bylo šíleně zacpané a zakarbonované, ztráta hmotnosti 130gramů a že si není jist, že to pomůže, že kdyby to zase začlo zlobit, že mi filtr zdarma odstraní. Jinak diagnostika u technika ukazovala po propálení filtru v idle asi 100-400pa, v tahu se dostala i přes 10kPa, ale to je prý OK, i když to skákání v idle prý divné..Vysolil jsem tedy 5tis Kč a 1100km jsem jezdil krásně svižně a bez škubnutí až dodnes...Opět se objevily škuby na dálnici po nějaké době zahřátí motoru, trvalo to asi pět minut, tak jsem pak ještě jel asi deset minut po dálnici hodně svižně, aby se to případně dopálilo... A jsem z toho teď zničenej, pže nevím co se bude dít příští kilometry a kdy bude příště regenerovat. Uvidíme jak se to bude chovat dál.
Jakmile bude cukat dál, filtr asi půjde ven, nic jiného rozumného mě nenapadá (krom navrtání filtru přes jednoho známého, ale to mi přijde prašť jako uhoď).
Bohužel jsem se stále u nikoho nedopátral těch PID diagnostických kódů na OBDII k mému motoru pro sledování DPF tlaku a teploty. Ani V12, či tomin z fordiag mi nepomohl
Hrozně by mi to pomohlo, ale na 2.0 Tdci prostě nikde funkční kódy na netu nejsou...Neporadí prosím někdo?
takže po delší době zase update. Nakonec se skutečně prokázalo, že cukání motoru je způsobeno nemožností správně regenerovat z důvodu hodně zacpaného DPF filtru. Diagnostika ukazovala v idle asi 5-8 kPa diff tlaku, v tahu to šlo i na 80kPa...
Nechal jsem tedy propálit/pročistit profesionálně u DPF engeneering. Technik říkal, že to bylo šíleně zacpané a zakarbonované, ztráta hmotnosti 130gramů a že si není jist, že to pomůže, že kdyby to zase začlo zlobit, že mi filtr zdarma odstraní. Jinak diagnostika u technika ukazovala po propálení filtru v idle asi 100-400pa, v tahu se dostala i přes 10kPa, ale to je prý OK, i když to skákání v idle prý divné..Vysolil jsem tedy 5tis Kč a 1100km jsem jezdil krásně svižně a bez škubnutí až dodnes...Opět se objevily škuby na dálnici po nějaké době zahřátí motoru, trvalo to asi pět minut, tak jsem pak ještě jel asi deset minut po dálnici hodně svižně, aby se to případně dopálilo... A jsem z toho teď zničenej, pže nevím co se bude dít příští kilometry a kdy bude příště regenerovat. Uvidíme jak se to bude chovat dál.
Jakmile bude cukat dál, filtr asi půjde ven, nic jiného rozumného mě nenapadá (krom navrtání filtru přes jednoho známého, ale to mi přijde prašť jako uhoď).
Bohužel jsem se stále u nikoho nedopátral těch PID diagnostických kódů na OBDII k mému motoru pro sledování DPF tlaku a teploty. Ani V12, či tomin z fordiag mi nepomohl

Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Cukání motoru a jiné..
DPF tlaky umí s ELM určitě ForScan (http://www.forscan.com, umí i statickou regeneraci, u některých motorů informuje i o počtu km od poslední regenerace - např. 100% C-max. 1,6/80kW, rv. 2010, moje auto 100% neumí). Odstranit filtr je chyba, stačí potkat mobilní měřící stanici (aktuálně třeba v Německu) a v ČR se po tom půjde co nevidět taky, viz, informace o požadavcích na měření emisních stanic od min. dopravy(?). A můj osobní názor je ten, že za vyčištění filtru dát 5tis. je docela dost, to bych asi hledal neorigo filtr s jistotou výrazně delší životnosti.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Kdyby to nechal vyndat hned, měl by už pokoj.
Ani nový filtr nemusí odstranit cukání při regeneraci.
Mobilní emise jsou u nás sci-fi,budou až já budu staré dědek. Pokud se mýlím, tak aspoň si pořídím dřív auto ofiko bez DPF. Komu tím prospeju? Nevím...
Ani nový filtr nemusí odstranit cukání při regeneraci.
Mobilní emise jsou u nás sci-fi,budou až já budu staré dědek. Pokud se mýlím, tak aspoň si pořídím dřív auto ofiko bez DPF. Komu tím prospeju? Nevím...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Cukání motoru...rok poté
Ahoj lidi,
takže po roce se musím podělit o zkušenosti, které jsme původně probírali zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Situace se v podstatě opakovala co 1000 až 1100km s železnou pravidelností. Auto cukalo 5-10 minut a většinou to nebylo výrazné.
Ovšem včera jsem se s Forscanem zaměřil na další periodu vypalování DPF a ejhle vypalování na dálnici neskončilo ani po 30 minutách ostré jízdy....
V příloze přikládám XLS v ZIPu, kde je vyříznuto ani ne 15 minut logování údajů z diagnostiky s tím souvisejících. Někde kolem 1070 sekundy je evidentně vidět náběh problémů dle hodnot a grafů...
Budu velice vděčen, pokud mi nějaký zdejší odborník (foki, Tomin, Tomin123, ZaQik atd..) zkusí zanalyzovat, zda je skutečně problém pouze v DPF, nebo je to i kombinace nějakého speciálního záseku EGRu, který také podezřívám...
Předem díky moc. Mám i zvukový záznam motoru a více údajů v XLS (z dalšího měření)
takže po roce se musím podělit o zkušenosti, které jsme původně probírali zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Situace se v podstatě opakovala co 1000 až 1100km s železnou pravidelností. Auto cukalo 5-10 minut a většinou to nebylo výrazné.
Ovšem včera jsem se s Forscanem zaměřil na další periodu vypalování DPF a ejhle vypalování na dálnici neskončilo ani po 30 minutách ostré jízdy....
V příloze přikládám XLS v ZIPu, kde je vyříznuto ani ne 15 minut logování údajů z diagnostiky s tím souvisejících. Někde kolem 1070 sekundy je evidentně vidět náběh problémů dle hodnot a grafů...
Budu velice vděčen, pokud mi nějaký zdejší odborník (foki, Tomin, Tomin123, ZaQik atd..) zkusí zanalyzovat, zda je skutečně problém pouze v DPF, nebo je to i kombinace nějakého speciálního záseku EGRu, který také podezřívám...
Předem díky moc. Mám i zvukový záznam motoru a více údajů v XLS (z dalšího měření)
- Přílohy
-
- LiveData_2016-02-22_22a.zip
- (1.92 MiB) Staženo 167 x
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
Přikládám nahrávku motoru...
- Přílohy
-
- MotorZvuk.zip
- Jde slyšet přerušení a znovu obnovení sání..takový pfi..pfi..pfí..:)
- (464.09 KiB) Staženo 173 x
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Jsem se díval na data a diff tlak se po regeneraci ani nepohnul
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
No tam jde právě o to, že se to při jízdě zdálo, jako že se tentokrát ta regenerace vůbec nedokončila. Mám k tomu dalších více než 15 minut live dat dále v čase a auto se tak chovalo v podstatě až do zastavení..., žádný pokles DPF tlaku (a to jsem ho pak protáhl i maximálkou - GPS 210 km/h)..stále to skákalo mezi 0,5 - 25 kPa..
Teď za poslední dva dny ujeto dalších 150km a zase je to v pohodě...
Mám pocit, že se prostě při té regeneraci něco zasekne a po regeneraci zas uvolní...ježe toho 22.2. to ani po 30 minutách nepřestalo...
Teď za poslední dva dny ujeto dalších 150km a zase je to v pohodě...
Mám pocit, že se prostě při té regeneraci něco zasekne a po regeneraci zas uvolní...ježe toho 22.2. to ani po 30 minutách nepřestalo...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Asi plný dpf?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re:
odstraněna zbytečná citace m21
Tak jasně, tuhle otázku jsem si pokládál už před rokem, proto se z filtru výpálilo asi 120g hmoty...ovšem, jak jsem psal, problém neustal a já stále nevím, zda je to skutečně 100% pouze filtrem, nebo za tím stojí něco jiného. Vím, že servis mi v tomhle nepomůže víc, než analýza těchto dat a zvuku. Už jsem tam jednou byl a na nic nepřišli...
Tak jasně, tuhle otázku jsem si pokládál už před rokem, proto se z filtru výpálilo asi 120g hmoty...ovšem, jak jsem psal, problém neustal a já stále nevím, zda je to skutečně 100% pouze filtrem, nebo za tím stojí něco jiného. Vím, že servis mi v tomhle nepomůže víc, než analýza těchto dat a zvuku. Už jsem tam jednou byl a na nic nepřišli...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů