Brzdové destičky a kotouče

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Kotouče

Příspěvek od vitacz » 13.10.2015 13:35

Tak jsem udělal objednávku a pojedu si pro Brembo Max přední a zdní Obyč Brembo včetně všech desek Brembo. Jen bych se zeptal ty Přední B Max. Mám je nasadit a ten nástřik nechat být, nebo mám umýt benzínem? Já si myslim, že se to nesundavá, že si to ty desky sundaj sami po pár šlápnutí na brzdu. Je to tak?
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Kotouče

Příspěvek od vladka1 » 13.10.2015 14:11

Obyč Brembo nemají ochranu proti korozi a brzo reznou od kraje kotouče. Příště dám spíš ATE nebo něco podobnýho s povrch. úpravou...
Ta povrch. úprava se z funkčních ploch rychle obrzdí sama.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 13.10.2015 14:26

Bremba reznou brutalne rychle, nejvetsi problem je to ale po dlouhym stani. Na druhou stranu jsou jejich ostatni vlastnosti naprosto dostacujici :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Kotouče

Příspěvek od vitacz » 13.10.2015 14:33

Naoficialnich strankach, ale píšou o reznutí něco jiného.
http://www.brzdybrembo.cz/kotouce-brembo-max-info/
Ale otázka byla jak je to s tím ochraným povrchem? Takže nesundavat jo? Nasadit kotouče tak jak jsou z krabice?
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 13.10.2015 15:08

S Maxema nevim, jak to je. Ja mam jejich klasiky na zadnich a je to na pohled odporny, na jizdu supr :lol: Ciste technicky vzato bych rekl, ze se stycna plocha kotouce musi ocistit sprejem na brzdy pred pouzitim, protoze jinak nezabrzdis, necham ale promluvit znalce :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 13.10.2015 17:40

Vita : to aby bylo nutné to před použitím sudlit benzínem, to by byl výrobce úplný debil
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Kotouče

Příspěvek od Bullitt » 13.10.2015 18:20

Pokud si to pamatuju, na Brembo Max je ta stříbrošedá antikorozní vrstva (něco jako Geomet) na celém kotouči, včetně brzdné plochy - nechat být, to se rychle obrzdí. Já akorát vždy funkční plochu nových kotoučů dobře odmastím sprejem na brzdy.
Mám Brembo Max vpředu spolu s destičkami Textar (najeto 41 tis. km) a připadá mi to jako dobrá kombinace (dobře brzdí a kotouče výrazně neubývají, destičky přiměřeně), akorát se začaly zanášet ty drážky (zatím bez vlivu na chování a hlučnost). A rychle chytnou povrchovou korozi jen ze vzdušné vlhkosti (auto pod střechou), vzadu by to mohl být větší problém a taky když auto nejezdí pravidelně.
Předtím jsem měl ATE Powerdisc + destičky ATE, ale destičky byly moc tvrdé a kotouče asi po 40 tis. km na minimu, ale destiček ubylo málo. Ale ty drážky se nezanášely a kotouče bez koroze, ani oproti Brembo Max nechytaly povrchovou korozi tak rychle, pokud auto stálo.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Kotouče

Příspěvek od Johny181 » 15.10.2015 16:25

Já mám teda stejnou kombinaci desek a kotoučů a souhlasím ve všem až na to reznutí. Mam je tam rok a půl cca.30tis.km a nejsou zrezlí vůbec.Akorát když prší a auto nejezdí objeví se na kotouči rezavé kapičky, ale to jsou jen obržďené kovové částice a poprvnim zabržďení je to pryč.I rukou to jde setřít.Jinak kotouče jsem normálně namontoval tak jak byly, jenom jsem je po montáží očistil sprejem na čištění brzd.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Kotouče

Příspěvek od vladka1 » 16.10.2015 12:02

Johny181 píše:Já mám teda stejnou kombinaci desek a kotoučů a souhlasím ve všem až na to reznutí. Mam je tam rok a půl cca.30tis.km a nejsou zrezlí vůbec.Akorát když prší a auto nejezdí objeví se na kotouči rezavé kapičky, ale to jsou jen obržďené kovové částice a poprvnim zabržďení je to pryč.I rukou to jde setřít.Jinak kotouče jsem normálně namontoval tak jak byly, jenom jsem je po montáží očistil sprejem na čištění brzd.
Bavíme se o levných Brembo - ty jsou bez antikorozní úpravy a reznou fakt hodně.. Brembo max antikorozní úpravu mají.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče

Příspěvek od vitr73 » 17.10.2015 11:07

no nevim..to by museli byt nerezove..povrchova antikorozni vrstva se destickama otre na 5 brzdeni..pak uz to je zase jen jemnozrna litina...vidim to na mnoha autech co tu cekaj na opravu...po trech dnech stani v tomhle pocasi maji vsechny lisku na kotoucich...pokud nebude kotouc nerezovej tak proste pri delsim nepouzivani MUSI chytnout lisku
:D :D teda pokud se nevezme konkorem :D :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Kotouče

Příspěvek od jarod72pm » 17.10.2015 11:52

Nedokážu si představit nerezové kotouče ,tam je uplně jiný oděr vrstvy a jiná tvrdost ,kotouče svou funkcí budou vždy rezivět je to vlastnost ochuzeného železa k tomu aby měli kontakt s destičkama a brzdili - o to jde ne? Jinak rez na takové vrstvě na tu dobu kdy kotouče jsou funkční nevadí ,životnost toho dílu je tam stejně daná .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Kotouče

Příspěvek od Bullitt » 17.10.2015 13:16

Jo, to je jasný, funkční vrstva kotouče bude reznout. Akorát, že Brembo (oproti ATE) chytá tu korozi velmi brzy, vpředu to nevadí, rychle se to obrzdí, ale byl by to hlavně problém u zadních kotoučů a ještě když auto nejezdí pravidelně, hlavně v zimě (vlhko, sůl) - pak už nemusí všude destička korozi sedřít a v tom místě už koroze zůstane (takových aut je vidět hodně).
Jak už jsem tu dříve uváděl, měl jsem vzadu Brembo Max - ne kvůli drážkám, ale že výslovně uváděli antikorozní vrstvu, to jsem chtěl kvůli vzhledu - abych neměl v alu kolech orezlé nefunkční části kotouče (hrana, střed). Bohužel jak rychle kotouč chytal korozi na funkční ploše (hlavně kolem drážek) a destičky to nestíhaly odírat (někde jsou tu moje fotky), tak poměrně rychle byly kotouče na odpis. A to auto jezdí denně (35+35km) a parkuju pod přístřeškem.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Kotouče

Příspěvek od jarod72pm » 17.10.2015 15:37

Já měl vždy za to že při brždění brzdí přední ale částečně i zadní kotoučové brzdy a v případě skoro denního či denního ježdění a brždění to stačí tu rez přejet a strhnout ,takové TRW jsou hodně měkké kdoví co za složení tam pokud rez jde do hloubky pak kvalita a funkčnost jde rapidně dolů ,mno třeba ATE mám nátěr na zadních a na kontaktní ploše stačí 5km sem tam brždění a jsou stále "čisté".
Brembo neznám nakolik je kvalita kotoučů a jak hluboko degradují na kontaktní ploše, i tak si myslím že ke značce kotoučů patří stejná značka destiček.(možná výrobce má vhodné kontaktní složení)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2668
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kotouče

Příspěvek od krenda » 17.10.2015 20:55

Jen pro představu. Na fotce spodní kotouče Brembo z mého Mondea, zadní náprava, po ujetí cca 40tkm denního provozu...
200920142697 (1024x768).jpg
je: Ford S-Max, 09/2020, 7míst, 2.0 ecoblue, 140kW, 4x4
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4038
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Kotouče

Příspěvek od djdekl » 18.10.2015 07:16

Tak to mas v cudu brzdice, kdyz ti to temer nebrzdi a mas kotouce uplne orezly...

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host