Brzdy

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: přibrzďuje pravé přední kolo

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 16:04

[quote="stano."]Ked povolis hadicku/odvzdusnovak na strmeni a nevyvali sa odtial kvapalina pod tlakom, tak problem je v nevracajucom sa valceku/piestiku.

prosím, polopaticky vysvětlit. :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13557
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Brzdy

Příspěvek od stano. » 21.09.2015 16:27

Je tam zapor, NEvyvali.
Ked je tlak v sustave, pridiera, lebo brzdovka tlaci na piestik. Treba riesit zvnutra znicenu hadicku alebo posilnovac/pumpu.
Ked nie je tlak v sustave, je zaseknuty piestik o strmen.

Ci este ina moznost?

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 16:39

a, co zpětný ventilek, v hlavním brzd. válci. :D
a, ještě něco: co vymezuje vůli destičky od kotouče?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13557
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Brzdy

Příspěvek od stano. » 21.09.2015 16:46

To je prva moznost. Posilnovac-hlavny brzdovy valec-ABS pumpa.
Podtlak kvapaliny pritiahne piestik naspat. Cez zvnutra poskodenu hadicu to niekedy neprejde.

Co ma skusas? :P Vekovo by som asi mohol byt tvoj syn, ale brzdovy valec som pretesnoval este na 120tke :)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 17:10

to, není "zkůška"---ale jen dotaz, zda ovládáš hydrauliku. :D :D
priPodtlak kvapaliny tiahne piestik naspat
"kecáš"--zpět jde pístek "deformací" 0 kroužku. :mrgreen:
a, abysto nemusel hledat- :arrow: :arrow: Vracení pístů

Brzdový píst je utěsňován kruhovým těsněním posazeným v drážce třmenu, které má vnitřní průměr menší, než je průměr pístu, čímž je dosaženo předpětí. Při pohybu pístu se těsnící kroužek zdeformuje. Po uvolnění brzdového pedálu klesne tlak kapaliny, těsnění se vrací do své původní polohy a vtáhne zpět i píst. :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13557
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Brzdy

Příspěvek od stano. » 21.09.2015 18:29

Skusas, ci ovladam hydrauliku :P
Pri vracani hlavneho brzdoveho valca sa kvapalina taha naspat, nie? Tym vznikne podtlak. To tesnenie asi vytvori vacsiu silu. Na bicykli to asi bude naopak.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 18:41

není podtlak, jen klesne tlak :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13557
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Brzdy

Příspěvek od stano. » 21.09.2015 18:47

Ked sa pri stlaceni pedalu vytlaci kvapalina smerom do strmenov, po uvolneni ju brzdovy valec natahuje naspat. Hydraulika, (takmer) nestlacitelna kvapalina ;)

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Brzdy

Příspěvek od ballu » 21.09.2015 18:53

Přesně tak, jak píše petulak , jen klesne tlak a opotřebení destiček je kompenzováno samospádovým doplněním kapaliny přes hlavní brzdový váklec z nádobky. Jen malým pohybem pedálu se uzavře doplňující otvor a píst začne vyvýjet tlak. Před hodinou jsem dokončil kompletní repasi zadních třmenů opravnou sadou pro oba brzdiče za 1100 Kč. A zase zadek brzdí a dokonce po 8 letech funguje i ruční brzda. :mrgreen: Jen pro informaci, ikdyž jsem odpojené hadičky přidrátoval k pružinám ale jelikož je doplňující nádržka nad brzdovým válcem výše, tak mě do druhého dne vytekla ven veškerá kapalina i z nádržky. Tak trochu složitější odvzdušnění protože i ABS bylo na suchu. :irre:
Naposledy upravil(a) ballu dne 21.09.2015 18:55, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 18:54

ne, v trubičkách jen tlak "putuje"--- přitom je tam po odbrždění stálej tlak 0.22-0.28kp :D
záleží na brzdiči a velikosti / síle/ zpětného tlaku v hlavním válci :) :)
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 18:57

ballu-zasvorkovat hadičky :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Brzdy

Příspěvek od ballu » 21.09.2015 19:00

Nějak mě to nedocvaklo ale stejně byla v plánu po 2 letech výměna brzdovky, jen jsem si zbytečně přidal práci před panelákem. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 21.09.2015 19:02

tak, aspon to bylo prázdný :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13557
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Brzdy

Příspěvek od stano. » 21.09.2015 19:22

petulak píše:ne, v trubičkách jen tlak "putuje"--- přitom je tam po odbrždění stálej tlak 0.22-0.28kp :D
záleží na brzdiči a velikosti / síle/ zpětného tlaku v hlavním válci :) :)
Putuje. Tam kde je menej sa presune z miesta, kde je viacej :)

ballu: Len zavzdusnena ABS pumpa sa niekedy nepodari odvzdusnit uplne klasicky slapanim. Skontroluj, ci brzdia oba okruhy na 100%. Ja co som bol prekvapeny, tak trochu zavzdusneny jeden okruh bolo mierne citit az pri prudkom brzdeni a aj to prekvapivo malo. Pekac tahal do strany oooovela viac.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Brzdy

Příspěvek od ballu » 23.09.2015 18:22

Neboj, pokaždé rozjedu vytočenou dvojku na volném parkovišti u teska, pustím volant a gramznu na brzdu až gumy zasmrdí než začne úřadovat ABS. Auto nesmí vybočit ze směru, jinak se vše kolem seřízení a odvzdušnění opakuje :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů