Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3035
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od mouse » 01.02.2015 21:17

tak to jsem ti dal asi tu mojí sadu
tak mi jí koukej dát zpět :nunu:
:totlsmile: :mrgreen:
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od ballu » 04.02.2015 08:16

Já měl koupený NGK origo platinky, jelikož bylo na nich nalítáno jen 26 tis. km , tak jsem nepředpokládal , že bude právě u nich problém. Již jsem to psal jinde v sekci o kvalitě benzínu. Tehdy jsem se vracel ze Slovenska , ale jelikož cesta do Brna měla zajížďku přes Kroměříž, tak na nátlak manželky jsem vzal laciný benzín v Hodoníně. Cesta probíhala v pohodě až do Brna jelikož i při zastávkách byl motor stále teplý. Pak to však začalo, stačilo pár studených startů ráno do práce a zahřátý motor v nízkých otáčkách začal pokuckávat. Jelikož svíčky měli najeto málo z těch 90tis. km životnosti, pátral jsem jinde, čepadlo, filtr , zasrané vstřiky, všude tam, na co by mělo vliv tankování. Do nádrže jsem narval tolik VIFU, že svíčky po vyndání byly žluté jak sluníčko na děcké malůvce. Nakonec jsem zacpal závity hadrem a svíčky vzal domů. Doma pod světlem a lupou jsem zjistil mikro vypálené praskliny jako vlas na keramice dvou svíčkách prostředního kontaktu. Tak jsem Golfem zajel koupit Brisky- iridium /100tis.km/ za 230Kč/ks a motor má klidnější chod, lepší jak i za nových NKG........

PS: počátek byl nějaký humus v benzínu, který zapřičinil přes vodivé usazeniny, že jiskra v nízkých točkách si lítala kde chtěla a odrovnala dvě svíčky, naštěstí cívka vydržela....
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Cimi » 04.02.2015 09:48

:D tyjo svíčky už sem kvuli kolísání měl venku asi 4x z toho jednou měněný za FOMOCO právě a nic sem nezjistil. někomu pomáhá výměna lambda sondy
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od ballu » 04.02.2015 13:36

Kdyby bylo u mne něco s lambdou, tak se určitě nedostanu se spotřebou pod 8 L. To že motor ostře vynechává je vždy něco v elektrice - studeňák,probíjení , vadná elektrická součástka spíše ovlivňuje bohatost a chudost směsy, spotřebu , starty , teplotu motoru atd...
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13593
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 09.04.2015 21:19

Idem sa aj ja opakovat :D

Po oprave motoru mi trha autom pri prudkom pridani. Cievka z druheho auta nepomohla, nove kable nepomohli, sviecky mam platinky s 20t km a pred pokazenim isli bez problemov.
Ci mi je divne, tak na volnobehu pocut aj na motore, aj vo vyfuku nepravidelny chod. Predstih lieta o niekolko stupnov hore-dole. Staci, ze pridam na 1000otacok, motor ide pravidelne a predstih drzi rovnu ciaru.

Nejake napady?

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od bajeluk » 10.04.2015 00:05

Jejda, vitej v klubu :/ Dela ti to jen za studena nebo i za tepla? Ja mam jeste u sebe spadeno na vstriky, zvlast u nas LPGistu se prej zasvinujou...

OT: Davam ted do benzinu VIF, ale je to lepsi jen o trosku a dale se to nelepsi. Nove rozvody ani Verva 100 u me nepomohly. Dela mi to jen za studena na BA, preskocenim na LPG vyrazi za plynem hned.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13593
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 10.04.2015 08:17

Aj sviecky druhe, nepomohlo. Pred opravou to netrhalo. Skakaniu toho predstihu nerozumiem. Vo vyfuku to znie ako keby vynechal vyfuk a potom bafne viacej.
Mi to pride ako vynechanie explozie pripadne benzinu/vstreku. Ale ako to zistit?

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 10.04.2015 09:28

budto je jednotka adaptovana na nejakej nesmysl co mu dava nejake cidlo a nebo....uz se mi stalo ze jsem byl s jednim autem tak bezradnej ze jsem do nej dal vstriky z jineho-taky silne jezdene...a najednou byl klid...ale to se mi stalo jen jednou za celou dobu co opravuju auta.
na svem FF jsem dlouho resil skubani a prskani do vyfuku a nemohl jsem na to prijit...a dbaje rad tu na foru jsem sel vzdy jen po zapalovani....a tim to nebylo...bylo to silne zasrane cidlo polohy klikovky(hlevne nejakej mastnej glum se sponama mne neznamo odkud)....ale 14 dni mne to dalo hledani......
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 10.04.2015 09:34

...taky silne pomalu fungujici lambda by to uz mohla delat...pri pridani dava mozna udaj ze smes je moc bohata a jednotka ji silne ubere...a nez diky pomalu jedouci lambde zase prida tak to ma skubavou diru za plynem...ale to by delalo jen teple kdyz je lambda pouzivana... u te pomalu jdouci sondy by melo stacit odpojit ji a ta dira za plynem by mnela zmizel nebo byt aspon mensi diky adaptacim na blbou sondu
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 10.04.2015 09:38, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13593
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 10.04.2015 09:38

Dik. Pozriem aj to.
Otcovi na 1.4 pokazene kable len trhali autom. Ze pod plynom trhalo, potom sa rozbehlo. Toto ma iny prejav. Moze to byt tym, ze predsalen 1.8 ma viac sily. Ale toto mi pripada, ako keby motor normalne vynechal na relativne dlhsiu dobu, potom trhne, potom zas vynecha, zas trhne. Niekedy sklbne aj pri normalnom rozbiehani na jednotke. Ja som vzhladom na silu 1.8 zvyknuty chodit do krizovatky, cez retardery atd. na dvojke. A to rozbiehanie je strasne.

Lambda je mozno pomala, ale rozsah ma 0,1-0,95V. Len mi je divne, ze pred pokazenim motora bolo vsetko OK. Auto stalo 2 mesiace v hale. Motor, vyfuk, hadice, zabalene do folie a zakryte.
Po odpojeni lambdy by to teda malo prestat. Ale na volnobeh neprestane, predstih skace stale a motor ide nepravidelne. Jazdit som bez lambdy neskusal.

Co pomoze na skakanie predstihu je odpojenie vahy. Vtedy vylezu otacky sami na 900ot (je to normalne?). Ale to pomoze aj ked manualne pridam na 900 otacok a vaha je pripojena.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 10.04.2015 09:42

jj Stano..po odpojeni vahy to jede jen na vypocitane hodnoty a je to klidnejsi ale malicko linejsi.Vaha vzduchu silne ovlivnuje predstih proto ze kdyz zacne byt na vaze vetsi "pruvan" jednotka resi nastup vykonu(z nejakeho duvodu si to mysli) pridanim predstihu....nemas nahodou nejakej kablik k vaze studenej? ...to by jiste mohlo delat to ze skube...kdyz by vaha chvilku "sla" a chvilku to muselo jet podle pevne mapy...stacilo by jen napajeni toho termistoru kdyby diky nejakemu kabliku neslo tak jak ma a on by se zhavil velmi rozdilne
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 10.04.2015 12:44, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 10.04.2015 09:47

a urcite prohlednete kabely...hlavne ty svorky co je drzej na svickach...nekolikrat se mi to stalo u kamosova mondea ze ten nejkratsi byl u svicky utrzenej z toho plechu co dela kontakt na svicku..toto se resilo az 3x za pul roku!!! a vzdy to byl ten nejkratsi kabel...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13593
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 10.04.2015 09:53

VN kable na sviecky mam aj nove, aj stare. Trhaju obe sady. Skusim este dat dole listu vstrekov, ci nie je necistota v kontaktoch. A rovno ich premeriam. Potom teda vahu, lambdu, cidlo kluky. A resetnem RJ. Potom napisem sem znovu. Diky zatial.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13593
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 10.04.2015 12:52

Vsetky vstreky 15,1 ohmu.
Cidlo na kluke malo na sebe trosku bordelu. Ale dal som tam ine.
Vaha precistena cisticom a vyfukana.
Resetnuta RJ.

Nepomohlo.
Trha aj s odpojenou lambdou, aj s odpojenou vahou.
Predstih je cim riadeny na 1.8/2.0? Iba lambdou a pevnou mapou?

Co som si ale vsimol. Na volnobehu pocut spoza pristrojovky ako keby slabucke tukanie. A rychlejsie to tuka aj ked trha autom. Co to moze byt? Zle uzemnenie?

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 10.04.2015 13:16

...predstih na 1.8 je opravdu jen vypocitavan řj...cidlo klepani to nema aby to z jeho udaju mohlo upravovat(coz je skoda)...a to tukani za pristrojovkou to teda nevim....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti