
LPG - montáže a zkušenosti sem...
- Milan_Brno
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 21.03.2013 17:33
- Bydliště: Brno
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Přestavbu na plyn doporučuji, žádná ztráta výkonu není znát. A spotřeba je taky paráda. Teď je plyn tady v Brně za 14,30- Kč.. 

- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
počkal bych jak se ustálí cena benzínu, při současných cenách se to nevyplatí předělávat na plyn. jinak spotřeba je vyšší o 1-2 litry a přijde mi to ve vysokých otáčkách línější, ale změřené to nemám.
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Můj názor je ten, že i teď se to vyplatí. Pořád jsou ceny LPG +/- o polovinu nižší než N95. Se svojí 1.6 85kW jezdím v posledním roce v průměru za 8L LPG/100km a 0,6L N95/100km ... takže asi tak 

- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak pratele, po kazdem prvnim (studenem) prepnuti zacal byt v kabine citit plyn. Nejvice, pokud prepnuti vyslo do nejakeho stani na krizovatce nebo v kolone, kdy to nasalo topeni. Za jizdy to bylo citit jen velice malo. Starou dobrou metodou s mydlovou vodou jsem objevil drobnou netesnost na fitince vstrikovaci listy, presneji pod privodni hadici za filtrem plynne faze pod tesnici objimkou. Objimka vymenena a stale stejny stav, byt o trochu lepsi. Tak vuz sel do AGC+, abych se dozvedel, ze me obavy se naplnily - netesnost vstrikovacu (modre BRC). Cena jednoho 2900CZK po sleve. Doporucena mi byla prestavba na Landi Renzo za 11000CZK, coz jsem odmitl. Ted cekam na dodavku vsech 4 ks z China - cena setu 3900CZK vc. posty. Pro uplnost dodam, ze vstrikovace BRC se nedaji repasovat a auto na nich melo najeto 145 000 km. Mate nekdo podobnou zkusenost s netesnosti vstrikovacu?
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdar, prosím o radu.
mám najeto 120 000, z toho 70 000 na LPG. Při 100 000 jsem nechával měřit tlaky na válcích a vůli ventilů, tlaky byly v normě a vůle na jednom výfukovým ventilu byla asi o 0,1, mm menší (tuším 0,25 mm). Říkal jsem si, že to ještě 20 000 dojedu a pořeším u další výměny oleje, která se již blíží.
Auto jezdí, ale je znát nižší výkon v celém spektru otáček, svítí "žlutej vrtulník" na volnoběh motor vibruje, kolísají otáčky a zdá se mi, že má auto takový "dunivější" zvukový projev.
Řeším teď co s tím. V podstatě zvažuju, zda
1) to nechat otevřít v konvenčním servisu s tím, že by se tam jen vypodložily ventily (píšu to dobře?) a při té příležitosti i vyměnily rozvody, anebo
2) nechat to bejt dokud to jezdí a v mezičase shánět po vrakáčích hlavu válců (údajně tak za 2500, ale většinou jsou jen celý motory), anebo
3) nechat se na to podívat motoráře, ktere mi po tlf. tvrdil, že hlavu opraví, ale auto mu bude stát několik tejdnů na dvoře, jenže
1) se bojím, že sundaj hlavu, naúčtujou si za to hrozný prachy a konstatujou, že se to vypodložit nedá a je potřeba dát novou hlavu, nebo
2) nevím, zda se tím, že jezdím s podpálenými ventily, neničí i něco jinýho než hlava.
Uvítám zkušenosti Vás, kteří jste si již nečím podobným prošli.
Díky a zdravím
P.S. - není tady na fóru nějakej motorář, resp. nemáte na nějakého motoráře kontakt? Zkoušel jsem p. Kasla v Řevnicích a má celkem dost nabito.
mám najeto 120 000, z toho 70 000 na LPG. Při 100 000 jsem nechával měřit tlaky na válcích a vůli ventilů, tlaky byly v normě a vůle na jednom výfukovým ventilu byla asi o 0,1, mm menší (tuším 0,25 mm). Říkal jsem si, že to ještě 20 000 dojedu a pořeším u další výměny oleje, která se již blíží.
Auto jezdí, ale je znát nižší výkon v celém spektru otáček, svítí "žlutej vrtulník" na volnoběh motor vibruje, kolísají otáčky a zdá se mi, že má auto takový "dunivější" zvukový projev.
Řeším teď co s tím. V podstatě zvažuju, zda
1) to nechat otevřít v konvenčním servisu s tím, že by se tam jen vypodložily ventily (píšu to dobře?) a při té příležitosti i vyměnily rozvody, anebo
2) nechat to bejt dokud to jezdí a v mezičase shánět po vrakáčích hlavu válců (údajně tak za 2500, ale většinou jsou jen celý motory), anebo
3) nechat se na to podívat motoráře, ktere mi po tlf. tvrdil, že hlavu opraví, ale auto mu bude stát několik tejdnů na dvoře, jenže
1) se bojím, že sundaj hlavu, naúčtujou si za to hrozný prachy a konstatujou, že se to vypodložit nedá a je potřeba dát novou hlavu, nebo
2) nevím, zda se tím, že jezdím s podpálenými ventily, neničí i něco jinýho než hlava.
Uvítám zkušenosti Vás, kteří jste si již nečím podobným prošli.
Díky a zdravím
P.S. - není tady na fóru nějakej motorář, resp. nemáte na nějakého motoráře kontakt? Zkoušel jsem p. Kasla v Řevnicích a má celkem dost nabito.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
honza_: jakou chybu háže diagnostika?
najdeš svůj problém v tom, který jsem řešil já přesně před rokem??? viz.: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 76#p960276
najdeš svůj problém v tom, který jsem řešil já přesně před rokem??? viz.: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 76#p960276
- el_Barto
- Junior
- Příspěvky: 412
- Registrován: 17.01.2010 19:21
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
dela to na benzin i na plyn?
Jinak hlavu z vrakace neber. Pokud uz ji nemas nekolikrat sundavanou a rovnanou, tak ji nechej opravit, daji ti tam nove sedla, udelaji vule a i s praci by to melo byt porad v radech tisicu ... Ja uz hlavu jednou delal, ale neptej se me kolik to stalo. Delal jsem zaroven s tim i nejake veci a tusim ze to bylo i vcetne dilu urcite pod 10. Mozna bych nekecal kdybych rekl 7, ale nejsem si jisty.
Jinak hlavu z vrakace neber. Pokud uz ji nemas nekolikrat sundavanou a rovnanou, tak ji nechej opravit, daji ti tam nove sedla, udelaji vule a i s praci by to melo byt porad v radech tisicu ... Ja uz hlavu jednou delal, ale neptej se me kolik to stalo. Delal jsem zaroven s tim i nejake veci a tusim ze to bylo i vcetne dilu urcite pod 10. Mozna bych nekecal kdybych rekl 7, ale nejsem si jisty.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
to el_barto: díky za upozornění, hlava je původní, zatím nesundaná, mám auto od novýho.
to Mira: Mám tytéž příznaky. Klepavé zvuky ustávají při vyšlápnutí spojky. Vrtulník se nejdřív rozsvěcoval a sám zhasínal, nyní už svítí pořád. Na dg to ještě nebylo, takže chybu nevím. Vibrace na volnoběh, které byly nejdřív přerušované, nyní jsou již pořád. Nejistý chod zastudena a na volnoběh. Občas to samo přepne na benzín, aniž by byla prázdná LPG nádrž. Přerušovaně prdivé zvuky z vejfuku, jako při chodu na tři válce. Problém nastal v podobném km nájezdu na LPG. Myslím, že máš taky Elpigaz, ne?
Jedinej rozdíl vidím v tom, že nemám přímaz, ale přístřik benzínu (nicméně se mi zdá, že obojí má pochybnou funkčnost) a že auto bylo celkem hodně ježděný na dálnici ve 4000 ot. Takže to vidím téměř určitě taky na zaklepaný ventily.
Můžu se zeptat, jak Ti to po opravě jezdí? Můžu po opravě počítat s dalšími 70 000, nebo se intervaly budou zkracovat? Nicméně příště už se nenecham uchlácholit a hned jak se mi začne zdát, že auto není ve 100% kondici (to se mi zdálo již v těch 100 000, proto jsem nechával měřit vůle a tlaky), tak s tím jdu do servisu.
to Mira: Mám tytéž příznaky. Klepavé zvuky ustávají při vyšlápnutí spojky. Vrtulník se nejdřív rozsvěcoval a sám zhasínal, nyní už svítí pořád. Na dg to ještě nebylo, takže chybu nevím. Vibrace na volnoběh, které byly nejdřív přerušované, nyní jsou již pořád. Nejistý chod zastudena a na volnoběh. Občas to samo přepne na benzín, aniž by byla prázdná LPG nádrž. Přerušovaně prdivé zvuky z vejfuku, jako při chodu na tři válce. Problém nastal v podobném km nájezdu na LPG. Myslím, že máš taky Elpigaz, ne?
Jedinej rozdíl vidím v tom, že nemám přímaz, ale přístřik benzínu (nicméně se mi zdá, že obojí má pochybnou funkčnost) a že auto bylo celkem hodně ježděný na dálnici ve 4000 ot. Takže to vidím téměř určitě taky na zaklepaný ventily.
Můžu se zeptat, jak Ti to po opravě jezdí? Můžu po opravě počítat s dalšími 70 000, nebo se intervaly budou zkracovat? Nicméně příště už se nenecham uchlácholit a hned jak se mi začne zdát, že auto není ve 100% kondici (to se mi zdálo již v těch 100 000, proto jsem nechával měřit vůle a tlaky), tak s tím jdu do servisu.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
- el_Barto
- Junior
- Příspěvky: 412
- Registrován: 17.01.2010 19:21
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Chova se to teda stejne na benzin i plyn?
Pokud mas pistkove vstrikovace na plyn, tak muzou byt uz olitane.
Pokud mas pistkove vstrikovace na plyn, tak muzou byt uz olitane.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Jo, chová se to stejně na benzín i na plyn. Vstřikovače olítané byly a nehorázně cvakaly, před 2000 km však byla měněna jádra.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
honza_: 1. musíš mazat bezodkladně na diagnostiku, nic jiného není na pořadu dne
Ono je toho hodně co by to mohlo být, ukazuje to na ty ventily a uvidíš v jakém budou stavu. Podle toho výše ceny za opravu (moji si viděl). Já byl u toho pana Čápa v Praze. V úterý jsem mu dal auto a v pátek po obědě si byl šťastnej pro něj. I tou cenou opravy jsem pořád cenově v plusu a nikdo mě nepřesvědčí o tom, že se LPG nevyplatí!!! Já jsem zanedbal prevenci (měření vůle) a tak to jde na mé triko, nicméně lítám dál. (zaklepané ventily výfukové za stavu 94500km a nyní mám 117800km a lítám a lítám)
U tebe to může navíc být: přepínání samovolně na benzín - slabý tlak v reduktoru a nutný zásah LPG servisu. Pokud to dělá i na benzín, tak nech spravit auto a až pak řeš LPG ...
Ono je toho hodně co by to mohlo být, ukazuje to na ty ventily a uvidíš v jakém budou stavu. Podle toho výše ceny za opravu (moji si viděl). Já byl u toho pana Čápa v Praze. V úterý jsem mu dal auto a v pátek po obědě si byl šťastnej pro něj. I tou cenou opravy jsem pořád cenově v plusu a nikdo mě nepřesvědčí o tom, že se LPG nevyplatí!!! Já jsem zanedbal prevenci (měření vůle) a tak to jde na mé triko, nicméně lítám dál. (zaklepané ventily výfukové za stavu 94500km a nyní mám 117800km a lítám a lítám)
U tebe to může navíc být: přepínání samovolně na benzín - slabý tlak v reduktoru a nutný zásah LPG servisu. Pokud to dělá i na benzín, tak nech spravit auto a až pak řeš LPG ...
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Díkes. Zkusím další rundu jezdit dálnice v 3500 ot. a uvidím, zda se to nějak pozitivně projeví. Jinak při provozu na benzín se to samovolně na plyn nepřepíná, jestli jsi to myslel takhle
.

FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
- el_Barto
- Junior
- Příspěvky: 412
- Registrován: 17.01.2010 19:21
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Nez to auto drtit na dalnici, co treba vyzkouset zmerit tlaky ve valcich?
Pravdepodobne to prepinani bude nizkym tlakem, takze to vypada na vice zavad dokupy.
Pokud byl nizky tlak, mohla byt chuda smes a v lepsim pripade to podpalilo ventily, muze byt chyba i na spodku motoru, precijen ta chuda smes da motoru pekny kour.
BTW souhlasim s Mirou, LPG se kazdopadne vyplati. Vzhledem k uspore jsou tyhle opravy za par penez. Skoda ze dneska uz pomalu nejde koupit auto a nacpat do enj LPG. Ty co jsou tovarne s LPG maji vetsinou velkou vadu, napriklad to ze to je OPEL a podobne ....
Pravdepodobne to prepinani bude nizkym tlakem, takze to vypada na vice zavad dokupy.
Pokud byl nizky tlak, mohla byt chuda smes a v lepsim pripade to podpalilo ventily, muze byt chyba i na spodku motoru, precijen ta chuda smes da motoru pekny kour.
BTW souhlasim s Mirou, LPG se kazdopadne vyplati. Vzhledem k uspore jsou tyhle opravy za par penez. Skoda ze dneska uz pomalu nejde koupit auto a nacpat do enj LPG. Ty co jsou tovarne s LPG maji vetsinou velkou vadu, napriklad to ze to je OPEL a podobne ....
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
honza_: dej sem výsledek z diagnostiky a průběh opravy, hodí se zkušenosti i negativní
měl jsem namysli přepínání LPG/benzín - slabý tlak reduktoru.
máš to prostě celý rozhašený a to je dlouhodobě průser. ta oranžová kontrolka se nerozsvítí jen tak

měl jsem namysli přepínání LPG/benzín - slabý tlak reduktoru.
máš to prostě celý rozhašený a to je dlouhodobě průser. ta oranžová kontrolka se nerozsvítí jen tak

- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
tak mám asi někde drobný únik chladící kapaliny. od vánoc jsem k dnešnímu dni dolil 1L nemrzky
jak laicky zjistit pravděpodobné místo?
v nejhorším to nechám prověřit mechanika LPG, ale možná bych na to došel i sám ...
v sobotu jsem pojal podezření, protože cestou na na bazén jsem měl pocit, že dlouho trvá než auto začne topit, dnes se potvrdilo a zjistil jsem po ujetí 30km, že po zhasnutí motoru hučí vrtule jako divá. po zchládnutí jsem marně hledal hladinu chladící kapaliny a tak jsem musel dolívat. po dolití (furt cca 1cm pod ryskou) už topilo v pohodě a vše v cajku.
kromě teoretické netěsnosti na LPG okruhu ještě nějaké další možnosti závady? hladina oleje neměnná, víčko čisté, chod motoru bez problémů .... díky za tip

v nejhorším to nechám prověřit mechanika LPG, ale možná bych na to došel i sám ...
v sobotu jsem pojal podezření, protože cestou na na bazén jsem měl pocit, že dlouho trvá než auto začne topit, dnes se potvrdilo a zjistil jsem po ujetí 30km, že po zhasnutí motoru hučí vrtule jako divá. po zchládnutí jsem marně hledal hladinu chladící kapaliny a tak jsem musel dolívat. po dolití (furt cca 1cm pod ryskou) už topilo v pohodě a vše v cajku.
kromě teoretické netěsnosti na LPG okruhu ještě nějaké další možnosti závady? hladina oleje neměnná, víčko čisté, chod motoru bez problémů .... díky za tip

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů