Odpojena hadica - co to je?

Odpovědět
mondzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05.11.2011 01:45

Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od mondzo » 16.11.2011 12:03

Zdravim,

prikladam obrazok a chcel by som vediet, co presne je to, co je v kruzku, nasiel som totiz odpojenu hadicu, na ktoru ukazuje sipka a neviem, kde to ma ist, niekde za sanim ku vzduch. filtru. Moze to ma vplyv na to, ze mam problem s fordom taky, ze proste niekedy taha a vsetko je OK a niekedy to proste ledva dostanem na 100km/h? Dakujem

Jedna sa o FORD FOCUS 1.8TDDI 66kw 2001
ff_engine.jpg
Ford Focus Combi 1.8TDDI 66kw 2001

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od xbobcz » 16.11.2011 12:37

To co máš v tom kroužku je elektromagnetický ventil, který ovládá podtlakem wastegate turba. Pokud by nefungoval tak to může být ta příčína proč to netahá. Jdou z toho 3 hadičky. Jedna k tomu wastegate, druhá je zdroj podtlaku - ta jde k hadici, která je mezi vývěvou na motoru a posilovačem brzd a třetí je odvětrání, které je napojené do boxu vzduchového filtru. Takhle na té fotce nepoznám, která je kam.
Focus II 1.8 TDCi

mondzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05.11.2011 01:45

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od mondzo » 16.11.2011 12:49

ta co je odpojena ide z toho ventilu uplne navrchu a neviem kde ma ist, asi by to malo ist do vzduch. filtra, nie som si vsak isty... ak je to ale len odvetranie, tak to asi nemoze robit problemy, aj ked je odpojena alebo sa mylim?
Ford Focus Combi 1.8TDDI 66kw 2001

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od xbobcz » 16.11.2011 13:21

Pokud to je jen ta odvětrávací tak by to takový problém dělat nemělo. Jde to do filtru aby se tamtudy do toho podtlakového systému nedostával prach a bordel, který by mohl poškodit ty ventily. Zkontroluj i ty další 2, že jsou dobře připojené na koncích a není v nich nikde díra.
Focus II 1.8 TDCi

mondzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05.11.2011 01:45

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od mondzo » 16.11.2011 15:53

tie ostatne sme pozerali, vsetko vyzeralo byt OK. Ja uz naozaj neviem, este mi poradil jeden chalanisko vybrat turbo a precistit, niekde mi tam aj preteka olej okolo olej. cerpadla (je to tam zasrane) a vravel mi nieco aj z trubky pod egr ventilom, ze videl nejaky naznak uniku oleja ci co... no najviac ma serie, ze to straca vykon... :(
Diagnostika ukazala chybu p0235 ale ten snimac je OK - malo by to ukazovat teplotu nasavaneho vzduchu, tu vsak ukazovalo OK. Kolko by malo tlacit turbo? nieco okolo 120-150kpa?
Ford Focus Combi 1.8TDDI 66kw 2001

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od xbobcz » 16.11.2011 16:12

Turbo naplno by u toho mělo tlačit asi 120 kpa přetlaku. Pokud na to budete koukat na diagnostice tak tam to MAP čidlo ukazuje absolutní tlak v sání takže na maximum asi 220 kPa. Jestli vám MAP ukazuje jen 120-150 tak to turbo nedává žádný tlak.
Focus II 1.8 TDCi

mondzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05.11.2011 01:45

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od mondzo » 16.11.2011 16:30

no ano, na volnobeh to bolo okolo 90-100, pri pridani plynu islo okolo 120-150, museli by sme to este raz premerat... takze z toho usudzujem, ze turbo je viacmenej v haji :(, bude asi musiet ist von a podla toho sa asi zisti, ci by stacilo precistit alebo co ine s nim :(
Ford Focus Combi 1.8TDDI 66kw 2001

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od xbobcz » 16.11.2011 17:11

Ještě bych to turbo neodepisoval, zkuste kolik to bude ukazovat při jízdě pod zátěží. U tddi nevím přesně jak maj tu regulaci tím wastegatem nastavenou, ale u tdci který má variabilní lopatky to na místě davá taky takhle málo. Já bych se ještě podíval na ten ventil který ovládá potlakem ten wastegate. Mohlo se ti stát, že je v háji a máš stále otevřenej wastegate a proto to nedává tlak. Ještě mě napadlo, že ta ztráta toho výkonu by mohla být i zaseknutým EGR v otevřené poloze. Výkon by to nemělo a dost to bude kouřit.
Focus II 1.8 TDCi

mondzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05.11.2011 01:45

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od mondzo » 16.11.2011 22:10

praveze nekurim a EGR na diagnostike bolo OK, hodnoty klesali, stupali... zajtra idem na dlhsiu trasu, uvidim, ci sa budeme spolu s focusikom trapit...
Ford Focus Combi 1.8TDDI 66kw 2001

mondzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05.11.2011 01:45

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od mondzo » 18.11.2011 12:17

Pozorujem to aj tak, ze ked drzim auto pod zatazou tak ide v pohode, akonahle musim do nizsich otacok (kolona alebo tak), pripadne zastat na volnobeh tak sa mi stava (nie vzdy), ze to padne do nudzoveho rezimu a uz nejde tak ako ma, po nastartovani je vsak zase vsetko OK.
Nemoze to byt MAP senzorom? Hadice sme uz asi skontrolovali vsetky a nenasli sme nic. Kde sa na tddi motore ten MAP senzor nachadza?
Ford Focus Combi 1.8TDDI 66kw 2001

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od xbobcz » 18.11.2011 16:43

U TDDi je MAP na prepazce motoroveho prostoru nalevo od pojistkovky. Je videt na tve prvni fotce. Mezi zakrouzkovanym ventilem podtlaku a nadobkou s brzdovou kapalinou.
Focus II 1.8 TDCi

willy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 82
Registrován: 02.01.2009 14:01
Bydliště: Borec ze Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojena hadica - co to je?

Příspěvek od willy » 24.11.2014 12:47

Kluci, měl jsem tu auto na diagnostice. Přesně to co popisujete.
Na volnoběh to jede, jako na 3 válce, přitom po nepatrnym přidání plynu - Vše OK. Výkon to taky ztratilo. Čerpadlo bylo dělaný cca před rokem a dává správnou dávku paliva. Filtry vyměněný, hadice jsem prošel, ale OK. Napadá mě jen - prasklý výfukový svody, nebo závada na turbu. Na Diagnostice mi svítí tlak turba 0. Snímač je OK, na jinym autě funguje. Kabeláž je OK na kolících je 5V.
Jsem v koncích.
Po napíchnutí to vyhodilo chyby plynového pedálu, MAP senzoru a EGR ventyl. Egr sem vyměnil, vyměnil jsem MAP, pedál taky.. ale auto nejede.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů