Výměna oleje doma
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13439
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Výměna oleje doma
Nechat chvílu brblat na volnoběh-točit motor, který nemá olej všude tam, kde je třeba, je nesmysl.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: Výměna oleje doma
Dělám taky tak, chvíli volnoběh, pak nechat odstát a zkontrolovat a dolít.
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 10.10.2010 21:21
- Bydliště: Praha 5
Re: Výměna oleje doma
nechapu proc, kam bych jako zdrhal?petulak píše:Kdybys, toto zkusil na mojem voze, tak nestačíš zdrhat.
Nechci se odkazovat na neodbornou literaturu, ale dal jsem si tu praci, otevrel Etzolda a ten pise:" ... Spustíme motor a necháme běžet ve zvýšených otáčkách (asi 2 500 1/min) až do zhasnutí kontrolky oleje (asi 5 sekund) ..."
Dobre, ted konstruktivne. Jak je to tedy spravne (nezapomen take upresnit proc).
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km 

- Hafity
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 15.05.2013 19:19
- Bydliště: Chomutov
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13439
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Výměna oleje doma
Tak, jak píše tym výše
miki21 píše:Nechat chvílu brblat na volnoběh-točit motor, který nemá olej všude tam, kde je třeba, je nesmysl.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje doma
Ja to taky tak delam, jak jsem psal, ale bohuzel tohle reseni vytocit na 2000 se prave doctes casto 

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Výměna oleje doma
Dokud svítí mazání, tak nechat na volnoběh. Když tlak oleje naběhne, tak zvýšení otáček motoru může mít smysl v tom, že můžeš zkontrolovat filtr jestli těsní i při plným tlaku oleje.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 4965
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje doma
Jak to tu tak čtu,tak jsou tu s výměnou oleje dobrý partizánštiny 

Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna oleje doma
Výše,příspěvky, zde kluků.tomelektron píše:nechapu proc, kam bych jako zdrhal?petulak píše:Kdybys, toto zkusil na mojem voze, tak nestačíš zdrhat.
Nechci se odkazovat na neodbornou literaturu, ale dal jsem si tu praci, otevrel Etzolda a ten pise:" ... Spustíme motor a necháme běžet ve zvýšených otáčkách (asi 2 500 1/min) až do zhasnutí kontrolky oleje (asi 5 sekund) ..."
Dobre, ted konstruktivne. Jak je to tedy spravne (nezapomen take upresnit proc).

Ale, proštuduj, si - né, Blba Etzolda, ale obyčejné články o mazání motoru.
Jen, pro představu/tvoji/- třeba ojnice neběhá kov- na kov, ale v olejovém filmu.+ vše ostatí v motoru, co se točí v "lágrech"-jestli, víš, co,to je.
A, jestli, roztočíš motor, po výměně oleje, /dle tebe/ ihned na 2 000 ot., tak věř, že ty "lágry"/pánve/ dostanou dobře na pr...! Takže, závěrem: po výměně oleje, /jak výše, píšou ostatní/ nastartovat, A NECHAT na volnoběh nasát čerpadlo, až ti zhasne kontrolka, nebo naběhne tlak na budíku. Tot, vše.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- rh1980
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 06.10.2012 09:39
- Bydliště: Vysočina
Re: Výměna oleje doma
lágr = kriminál 
edit: přesněji teda koncentrák

edit: přesněji teda koncentrák
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna oleje doma
Dlouho jsem od nikoho neslysel lagr ve spojitosti s motorem




“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8449
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Výměna oleje doma
Pojem vylágrovanej motor si už snad slyšel, ne?
Ve spojitosti s koncentrákem = blízká(skoro jistá) smrt

Ve spojitosti s koncentrákem = blízká(skoro jistá) smrt

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje doma
Co odpojit treba cidlo polohy kliky, vacky a natlakovat pres starter ?? Asi nejlepsi...
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výměna oleje doma
LÁGR---pardon, jsem ze staré školy automechaniků
Ale, vzpomínám, si, když jsme brzdili naše závodní /kdysi/ motory, tak jsme je nechali roztočit na "studeno"-tzn. natlakovat /olej/ brzdou, a pak, když naběhl všude olej, na "teplo".

Ale, vzpomínám, si, když jsme brzdili naše závodní /kdysi/ motory, tak jsme je nechali roztočit na "studeno"-tzn. natlakovat /olej/ brzdou, a pak, když naběhl všude olej, na "teplo".

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Výměna oleje doma
Když však půjdem podrobněji ohledně kolem mazání, ne jenom při výměně oleje, dostanem se opět na začátek a to je, že po každém startu se musí nechat motor trochu pobublat na volnoběh, než se srovnají volnoběžné otáčky a ne jak je psáno v manuálu ihned vyjet a po 300 metrech tam mít narvaný 4 kvalt těžkého převodu. První km stačí pro lepší zahřátí to lechtat na trojku do 2500 otáček / u benzínu/. Při výměně oleje nastartuji, nechám minutu po zhasnutí kontrolky motor brblat. Zkontroluji těsnost vany a filtru i bez zvyšování otáček, kdyby nějaká byla, tak začne olej prolínat i na volnoběh. Trochu nechám motor zahřát, párkrát zatrylkuju plynem a vypnu ho. Následně po pár minutách zkontroluji a doleji dle rýsky hladinu.Po následné jízdě třeba druhý den provedu ještě jednu preventivní kontrolu hladiny a možného úniku. Žádný zázrak to není, jen je třeba zvážit, co tam leji a po kolika km. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti