Ahojte,
Stala se mi taková věc, kdy se mi Focus (mk3, Ti-vct) za jizdy zničehonic vypnul. Zhasly všechny budiky a vše přestalo fungovat.
Zajel jsem ke krajnici, vypnul a zapnul zapalování, a pak už vše jelo v pořádku. Když jsem připojil Forscan, tak skoro všechny jednotky hlasily chybu s přepětím v systému (voltage above treshold).
Asi po týdnu ježdění manželka hlásila, že svítila kontrolka dobíjení za jizdy. Dnes jsem zkoušel sledovat napětí přes forscan. A dobíjí to 14,75V při běžné jízdě i při zátěži. Při maximální zátěži na volnoběh 14,25V. Což vypadá jako ok.
Stalo se někdy někomu něco podobného? Regulátor alternátoru? Případně může být problém s baterií?
Díky za tipy
Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)
Naposledy upravil(a) Juros89 dne 14.12.2021 11:27, celkem upraveno 1 x.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy
Ahoj,
Zkontroluj silnoproudé kabely a jejich spoje, hlavně asi připojení baterie k alternátoru a kostře - napětí v palubní síti může vyskočit, když se při běžícím motoru náhle odpojí velký spotřebič, např. právě dobíjený akumulátor, vlivem špatného kabelu, koroze a pohybu ve spoji apod. Regulátor to v tom případě nemusí včas zregulovat. Proto se za chodu motoru nemá baterka odpojovat a elektrické jednotky (ECU) bývají dimenzované nebo chráněné tak, aby krátkodobě přežily např. skok na 18V nebo i víc (a po případném resetu se samy "oživily").
Nabíjecí napětí mám taky myslím od 14 do cca 15V, což chybu ještě nehlásí.
Zkontroluj silnoproudé kabely a jejich spoje, hlavně asi připojení baterie k alternátoru a kostře - napětí v palubní síti může vyskočit, když se při běžícím motoru náhle odpojí velký spotřebič, např. právě dobíjený akumulátor, vlivem špatného kabelu, koroze a pohybu ve spoji apod. Regulátor to v tom případě nemusí včas zregulovat. Proto se za chodu motoru nemá baterka odpojovat a elektrické jednotky (ECU) bývají dimenzované nebo chráněné tak, aby krátkodobě přežily např. skok na 18V nebo i víc (a po případném resetu se samy "oživily").
Nabíjecí napětí mám taky myslím od 14 do cca 15V, což chybu ještě nehlásí.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23553
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy
a koukni na matku drzici tlusty kabel na alternatoru, jestli neni povolena
dobijeni do 15V je u forda normalni
dobijeni do 15V je u forda normalni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)
Po výměně alterátoru a měsíci jěždění problém zatím nenastal, tak snad vyřešeno.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 791
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)
Vadný regulátor dobíjení je u alternátoru nejčastější závada.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů